PDA

Vis full versjon : Trimming av b230FK



Jørni
25/07/11, 23:18
Bestilt ny turbo og R dyser til bilen min, men folk sier at jeg må ha større Luft masse måler ? og åssen funker det? bruke powerfilter eller Org luftfilter boksen ?

turb00le
26/07/11, 06:04
du må øke arealet i lmm med like mange prosent som du endrer flow i dyser. For 968 dysene som gir 465ml kontra de originale på 330ml så passer det bra å bruke en lmm som er ~3tom. 960 sin bruker de fleste eller du tar elektronikken fra den originale og limer fast i ett 3 toms rør.

Minge89
26/07/11, 12:57
Den org luftfilter boksen er bare å få vekk med en gang. Hvis ikke du plaserer ett powerfilter inni å skjærer ett svært hull da:P
Det fungerer jo med den orginale LMM, men det er ikke det som er optimalt:)

Jørni
26/07/11, 14:20
Den org luftfilter boksen er bare å få vekk med en gang. Hvis ikke du plaserer ett powerfilter inni å skjærer ett svært hull da:P
Det fungerer jo med den orginale LMM, men det er ikke det som er optimalt:)

men blir ikke Luft masse måleren ødelagt over tid med bare powerfilter ?

Minge89
26/07/11, 16:42
Bare powerfilter som i? skjønnte ikke helt det spmet:P
Det som mange mener på når det er snakk om at LMM`en blir ødelagt over tid er jo at den er beregnet å stå på sugesiden, og den fleste som chipper og skrur opp trykke flytter LMM`en til trykksiden når den setter på en åpen dompventil. Hvis du skjønner hva jeg mener:)

Jørni
26/07/11, 17:18
Bare powerfilter som i? skjønnte ikke helt det spmet:P
Det som mange mener på når det er snakk om at LMM`en blir ødelagt over tid er jo at den er beregnet å stå på sugesiden, og den fleste som chipper og skrur opp trykke flytter LMM`en til trykksiden når den setter på en åpen dompventil. Hvis du skjønner hva jeg mener:)

Nja :P har vel egentlig bare tatt ut boksen og kobla Lmm til samme slange som den sto på bare fjerna boksen og satt på et powerfilter .:P

Minge89
26/07/11, 17:30
Oki:P Trur ikke den blir ødelagt av den grunn:)