PDA

Vis full versjon : Motorproblemer 98 V70 2.0



bZerk
25/07/11, 23:09
Har en 98 mod. V70 2.0 som har et problem. Når den er kald og inntil nåla så vidt begynner å stige så går den som den skal. Etter dette begynner den å nappe å trekke dårlig. Kommer det en liten bakke må jeg gire ned for å i det hele tatt komme frem. Jeg har byttet følgende:

Lambda
Tempgiver ved luftfilter
Vakumdingsen inne i luftfilterboksen
Spjeldsensor
Tempgiver ved termostathus
Plugger
Fordelerlokk
Rotor
Luftfilter

Sjekket for lekkasjer ved vakumslanger. Målt kompresjon, 11.5 bar på alle fem sylindre. I følge forrige eier fungerer den som jeg har funnet ut når motoren er kald, og i vintervær gikk den visst også som den skulle. Det virker som den får altfor mye bensin. 7 mil på 200 kr. Kan ikke være riktig.

Noen tips og triks?

Espen69
27/07/11, 13:05
Mål bensintrykket! Høres ut som den går for fet. Det tåler den når den er kald, men blir sur når varmen kommer.. Kan også sjekke åpningstidene på dysene med tester/multimeter. Er du sikker på at du har byttet tempføler for motorstyring? Dessuten har disse kvalitetsbilene en mainifoldtrykkføler som sitter over radiatoren. Denne føler trykket i manifold. Leser den "full gass" (lite sug), vil motorstyringen tro at du gir full gass... Men trolig setter den en feilkode da. Men - hadde sjekket den ut likevel. Spenning ut av den skal variere mellom ca 0.2 og 5 volt avhengig av hvor stort suget er.