Vis full versjon : B200FT fusker ved pådrag
Hei har en Volvo 940 med B200FT. Problemet er at ved pådrag/ladetrykk så begynner den å fuske, virker som om det ikke er drag i det heletatt. Tenningsdeler er bytta for ikke mange mnd siden. Så er det noen som har tips om hva det kan være?
Kan være noe med bensintilførsel,tett bensinfilter eller gåen pumpe i tanken.. hvis det er 2 pumper på din bil.. greit å sjekke de tinga.
tenkte på filteret selv. har turbotimer med lamda måler å den viser at jeg får feit blanding. så er litt usikker på det også
ville sjekka bensintilførsel og trykkregulator allikavæl ja..
Ryker det svart av bilen når detta foregår eller?
Volvo Andreas
25/07/11, 23:29
Sjekk om den lekker fra grenrør eller fra innsugs manifoilen.
Kan være innsugsmanifoil pakninga som lekker....
Spray startgass på innsugs pakningene å se om turtallet stiger. Gjør den det, har du lekkasje =)
Jan-Einar Jenssen
25/07/11, 23:32
har vært bortig at sprekk i intercooler kan lage slik fjusking.
viss du kjører orginal cooler vel og merke.
Volvo Andreas
26/07/11, 00:06
Si ifra når du finner det ut da =)
På min var det btr som kødda. Når jeg hadde full belastning på motoren gikk den å nykka, holdt jeg den lenge nok kutta motoren og det røyk svart.
Ryker svart som faen, kommer flammer også. Får alt for feit blanding.
Har skjekka litt i dag, prøvde å bytte fordelerlokket for det var def, skjekka også bensintrykket både med å uten vakumslange å det viste 3bar. Men når jeg ga gass å slapp datt den ned til 2bar, det var med slangen på. Uten slange så bare spruta det bensin
Spruta bensin ut av vakum siden????
Nei vist du mener når man tar av slangen?
Da har jeg fått bytta litt deler. Bytta plugger,fordelerlokket og lambda. Motoren gikk mye bedre på tomgang og ved på drag. Men når jeg begynner å nærme meg sperra rundt 5000rpm så begynner den å fuske. Men verdiene er mye bedre
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.