PDA

Vis full versjon : Vinduspusser volvo 760



-Shark-
24/07/11, 20:40
Vinduspusser eller tute virker ikke, rimelig irriterrende nå som det bare er regn.
De går på samme kurs, Sikring er hel. Men ikke strøm over sikringa. Jumpet med en sikring rett fra batteriet- men virker fortsatt ikke.

Noen som vet hvor ting sitter?
Hvordan komme til pussermotor?
Hvor går ledninga videre fra sikringsboks og retning pussermotor?


Jeg har altså kun holdt på i midtkonsollen under cdspilleren der hvor sikringsboks sitter.

kenar
24/07/11, 20:50
hvordan modell er dette?

-Shark-
24/07/11, 21:01
Beklager, det glemte jeg å skrive.. Det dreier seg om en 1984 modell. Ombygd til B230ET om det har noe å si.

Svirre
24/07/11, 21:33
Målt spenning i kretsen? Ikke alltid at noe er strømbærende selv om det kan være spenning der også.

-Shark-
24/07/11, 21:36
Målt spenning i kretsen? Ikke alltid at noe er strømbærende selv om det kan være spenning der også.

Nei, for jeg vet ikke hvor kontakt eller pussermotor sitter. Noen som vet?
Har ikke demontert og sjekket så mye.

Jeg har kjørt strøm over sikring og til kretsen som går videre fra sikringsboksen. Men noe er feil et sted når det fortsatt ikke virker.

Noen som har koblingsskjema?
Noen som vet hvilket og hvor relet til pussermotor sitter?

Svirre
25/07/11, 00:45
Nei, for jeg vet ikke hvor kontakt eller pussermotor sitter. Noen som vet?
Har ikke demontert og sjekket så mye.

Jeg har kjørt strøm over sikring og til kretsen som går videre fra sikringsboksen. Men noe er feil et sted når det fortsatt ikke virker.

Noen som har koblingsskjema?
Noen som vet hvilket og hvor relet til pussermotor sitter?

Kolingsskjemaer finner du her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?p=14

Vindusviskermotor sitter under rett foran frontruta under frontplata. Det er den som er mellom panser og frontrute. Den sitter bare festa med 2 skruer? foran. evt. om det sitter med klips. Når du får tilgang på kontaktstykke som går inn til pussermotor så er det bare å begynne å måle. Et sted finnes det +, og det er bare å følge koblingsskjemaet jeg linket til.

Det er anbefalt å måle seg helt forfra ved sikringsboksen for å være sikker. Greit å ikke begynne bakfra på arbeidet:p

s4nd3r
25/07/11, 08:33
Greit å ikke begynne bakfra på arbeidet:p

Kommer an på forholda og sitvasjonen det.. :p:D

Svirre
25/07/11, 10:41
Kommer an på forholda og sitvasjonen det.. :p:D

I denne sammenhengen tenkte jeg på :rolleyes:

-Shark-
25/07/11, 16:35
Linken så la ut er ikke gyldig. Skulle gjerne hatt koblingsskjema.

Ja men hvordan tas den platen av? Først ta av vindusviskere og så er det noe klips?

Er vel lettest å feilsøke nå ved å ta av kontakt til motor som da skal sitte under frontplate forran. Er det ikke noe strøm dit er det nok noe med rele/kabler og kontakter.

Svirre
25/07/11, 19:45
Linken så la ut er ikke gyldig. Skulle gjerne hatt koblingsskjema.

Ja men hvordan tas den platen av? Først ta av vindusviskere og så er det noe klips?

Er vel lettest å feilsøke nå ved å ta av kontakt til motor som da skal sitte under frontplate forran. Er det ikke noe strøm dit er det nok noe med rele/kabler og kontakter.

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=14

Ja, du skrur av vindusviskerarmene, løfter av pyntekoppene som er rundt tappene som armene er festa til og så fjerner du klipsen/skruene som holder frontplata. Veldig simpelt. Har ingen bil å vise på, IOM at jeg har 88- fronten.