PDA

Vis full versjon : turbotrykk problemer, løst med ny tcv



Tom K
23/07/11, 16:05
:DMin V70 2,0T plages med turbotrykket, jeg regner med at det er den elektroniske trykkregulatoren som er synderen, hvordan kan jeg sjekke om den er deffekt ? er det dette som er regulatoren ? det går en slange fra wastegaten og inn på denne.
http://i103.photobucket.com/albums/m136/tomk_01/220720111316.jpg


Noen som vet hva denne koster på Volvo eller om det finnes "pirat" utgaver å få kjøpt ?

vdo
23/07/11, 19:22
http://www.ipdusa.com/products/4764/3e1010-ipd-heavy-duty-turbo-controller-valve-hd-tcv-for-1998-2009-p80-p2-models

skal vist være bra, har bestilt en selv

Tom K
23/07/11, 20:54
Da ble det en sånn på meg også,

gswede
23/07/11, 22:03
Kan bekrefte at IPD sin TCV funker gull, har for øyeblikket to i bruk, på
V50 og 850.
Ba volvo bytte til denne på V50`n ved forrige service. Det kunne de ikke fordi den var ment brukt til diesel bil ble jeg fortalt. VÅS!

Fikk fortalt dem hva jeg mente om det uten at det tilsynelatende såret deres faglige integritet. For det har de nemlig ikke.

Wium
24/07/11, 18:51
Da ble det en sånn på meg også,

kunne du gitt en oppdatering når du får satt den inn og testet? om det ble noe bedre osv =) ganske sikker på at jeg kommer til å kjøpe en selv =)

Tom K
24/07/11, 21:21
Det skal jeg gjøre, betalte litt ekstra porto for å få den fort hjem, er på jobb i Oslo hele uka så jeg få håpe den ligger i postkassa når jeg kommer hjem på torsdag kveld

nordan27
24/07/11, 21:35
Eller du kan "Plugge" hele driten det har jeg gjort.

Tom K
24/07/11, 21:42
Liker å ha ting på plass ;) det blir chip fra BSR utover høsten så det er greit å ha det på stell

aarnes
26/07/11, 16:07
Jeg har hatt en S60 2.4T her idag med automat for å rense ETM.
Tok en kjøretur og syntes den var relativt død. magnetventilen som du snakker om over her sto å klikket konstant omtrent , som et rele som har hengt seg opp.
hadde en liggende her og byttet til den, og vips, bilen ble som ny samt en drøm å kjøre.

Det jeg klarte å se var rust på den ene slangen, så kan tyde på at det har vært noe fuktighet der.

koster 700kr veiledende hos forhandler

Tom K
29/07/11, 10:48
Da har jeg byttet ventilen, bestillte den fra USA på lørdag og fikk levert den på døra på onsdag, utrolig hvor raskt ting går når man holder Posten Norge utenfor og bruker UPS isteden, har bytta ventilen i dag og merker at bilen reagerer bedre ved pådrag, ser ut til at chippen fra BSR kommer i morgen også så dette blir rene julehelga hehe :)

Tom K
29/07/11, 16:08
Bilen har faktisk blitt MYE bedre å kjøre, det er stor forskjell på bunndrag og aksellerasjon med den nye regulatoren, denne var så absolutt verdt den snaue tusenlappen det kosta, denne vil jeg anbefale på det sterkeste :)

OleIdole
29/07/11, 21:53
:) kunne jeg som har Volvo s60 D5 få noe nytte av dette ?
Jeg har alt BSR PPC.

Tom K
29/07/11, 21:59
vet faktisk ikke om det finnes til diesel

OleIdole
29/07/11, 22:00
Hva ??!!
Jeg vil også ha.. alle skal få ? :D
Noe annet annet snacks man kan skaffe seg hjelper på bunndraget da ? :|

aarnes
29/07/11, 22:27
vet faktisk ikke om det finnes til diesel


Hva ??!!
Jeg vil også ha.. alle skal få ? :D
Noe annet annet snacks man kan skaffe seg hjelper på bunndraget da ? :|

To tråder lenger ned ligger denne:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=27546

Jeg har ikke funnet noen foreløpig, men skal leite litt mer bare muligheten byr seg.

OleIdole
29/07/11, 22:36
To tråder lenger ned ligger denne:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=27546

Jeg har ikke funnet noen foreløpig, men skal leite litt mer bare muligheten byr seg.

Håper du finner den da :D-><

Tom K
29/07/11, 22:44
Du kan jo høre med gutta her ;)
http://www.facebook.com/home.php?#!/ipdusa

Wium
30/07/11, 15:15
Da har jeg byttet ventilen, bestillte den fra USA på lørdag og fikk levert den på døra på onsdag, utrolig hvor raskt ting går når man holder Posten Norge utenfor og bruker UPS isteden, har bytta ventilen i dag og merker at bilen reagerer bedre ved pådrag, ser ut til at chippen fra BSR kommer i morgen også så dette blir rene julehelga hehe :)

flott å høre at det ordnet seg! :D nå skal jeg også bestille en! =)

Tom K
30/07/11, 17:14
Du kommer ikke til å angre ;)

Dette er jo ikke trimming, man henter bare frem de hestene som har blitt borte siden bilen var ny :)

Wium
31/07/11, 16:56
Du kommer ikke til å angre ;)

Dette er jo ikke trimming, man henter bare frem de hestene som har blitt borte siden bilen var ny :)

sant så sant! =) bli moro å se om det hjelper noe på min! =)

Tom K
31/07/11, 18:58
Det regner jeg med at det gjør ;)

Tom K
01/08/11, 21:10
Ettersom jeg har kjøpt ppc fra BSR så spurte jeg de om den nye ventilen fra IPD ville forstyrre ppc på noen måte, her er svaret jeg fikk.......
Hei,

BSR’s produkter er ment for originale biler, dersom det er utført modifikasjoner av ting som styrer ladetrykk e.l forstyrrer dette softwaret som blir lagt inn.
En kan jo selvsagt prøve å se hvordan det er å kjøre med, men om dette er skadelig eller hva bieffekt en kan oppnå med dette produktet er uvisst.

Jeg fraråder deg det uansett, har lest litt på denne siden, og det ser ut som humbug fra ende til annen....


Humbug er det ihvertfall IKKE, min bil ble kvitt problemene jeg hadde etter at denne ventilen ble byttet, er det noen som har målt trykket før og etter montering av en slik tcv ?

gswede
02/08/11, 07:13
Forstyrre PPC, nei er svaret. TCV ventilen styres av ecu og gjør det den blir fortalt. Ikke motsatt.

Vatnehol
02/08/11, 19:55
jeg har kjørt snart 100 000km med bsr chip, & ipd sin tcv uten problem :)
jeg vil anbefale på det sterkeste ipd sin tcv, for den går ikke i stykker igjen som en original en vil gjøre, samtidig trykk justeringen er mye mer smoothere med ipd sin!
fikk ikke målt trykk før og etter pga min originale havarerte som resulterte i null ladetrykk, men vil tro du ikke for noe høyere trykk, bare kjappere gass respons og smoothere under cruising og "aktiv" kjøring.

Tom K
02/08/11, 20:29
jeg har kjørt snart 100 000km med bsr chip, & ipd sin tcv uten problem :)
jeg vil anbefale på det sterkeste ipd sin tcv, for den går ikke i stykker igjen som en original en vil gjøre, samtidig trykk justeringen er mye mer smoothere med ipd sin!
fikk ikke målt trykk før og etter pga min originale havarerte som resulterte i null ladetrykk, men vil tro du ikke for noe høyere trykk, bare kjappere gass respons og smoothere under cruising og "aktiv" kjøring.

Det var det jeg prøvde å forklare han fyren på BSR også, men det øret ville han ikke høre på hehe

Vatnehol
02/08/11, 20:39
Det var det jeg prøvde å forklare han fyren på BSR også, men det øret ville han ikke høre på hehe

hehe, alt for å vaske egen rumpe :rolleyes:

Tom K
02/08/11, 20:41
TCV `n blir ihvertfall værende der, gleder meg til torsdag kveld når jeg kommer hjem fra jobb, da blir det testing av ppc :)

Vatnehol
02/08/11, 20:47
hoho, da har du mye å glede deg til vil jeg tro, selv om du har en 2.0t. husket min første gang, gikk inn på postkontoret, fikk revet opp pakken, satt i bilen utenfor. sirkus 2 min, 50 nye hk :D to svarte hjulspor ut av svingene til hoved veien var vel beviset i hva jeg fikk i posten :D
vil tippe gliset gikk nesten rundt hele hodet mitt på vei hjem :P
jeg regner med topp effekt på bsr sin side er med 98 og ikke 95. på min er det stor forskjell på 98 og 95 bensin. men begge går bedre enn orginalt.

Wium
07/08/11, 21:52
da har jeg bestilt en, men la merke til der man skulle velge "hvordan" volvo man hadde, så fant jeg ikke 2.0T, bare T5 og 2.4T.. det ble automatisk til T5.. men regner ikke med at dette har så mye å si?

og forresten, la merke til at du kjører automat.. burde du ikke da være litt forsiktig med chip?

Tom K
08/08/11, 05:12
Hehe tviler på at det er så stor forskjell på kassa i 2.0T og i 2,4T og T5, men man kan jo koble ut ppc hvis man skal kjøre med tung henger

Wium
08/08/11, 17:15
Hehe tviler på at det er så stor forskjell på kassa i 2.0T og i 2,4T og T5, men man kan jo koble ut ppc hvis man skal kjøre med tung henger

var ikke heelt det jeg mente :P jeg bestilte ny tcv i går, men da jeg skulle bestille fant jeg ikke tcv til 2.0T.. bare til 2.4T og T5.. så når jeg da bestilte valgte den automatisk en tcv til en T5 motor. så det jeg da lurer på er: er det noe forskjell på tcv'n til T5 i forhold til 2.0T? fant du tcv til 2.0T da du bestilte?

Tom K
08/08/11, 19:42
Jeg bestillte til 2,4 jeg, tror ikke de har 2,0T i statene

Wium
08/08/11, 20:30
Jeg bestillte til 2,4 jeg, tror ikke de har 2,0T i statene

da får jeg bare håpe at det ikke er noe forskjell på de!

Tom K
08/08/11, 21:29
Det står jo egentlig ikke noe om det heller...

ipd Heavy Duty Turbo Controller Valve (HD TCV) for 1998-2009 P80 & P2 Models er jo alt som står så jeg regner med at den er lik på alle modellene

gswede
08/08/11, 23:17
eneste forskjellen er hvilke braketter som følger med.