PDA

Vis full versjon : Manuell choke B230K hengt seg opp



MikeNike
22/07/11, 01:15
Såvidt jeg har forstått så er det manuell choke på disse motorene, men jeg har et problem da denne har hengt seg opp :eek: bilen er tungstartet og må ha gassen i bunn for å få start, så jeg mistenker sterkt at den får for mye bensin :mad: noen andre som har opplevd dette, at den henger seg opp? Min justerings "tapp/knapp/dings" inni kupeen er knekt og den står BOM fast, så jeg vet ikke hvilken stilling den er i, og jeg vet heller ikke om "dingsen" skal ut eller til sidene :confused: hva må jeg gjøre, fortsette med å rykke i den til den kommer eller bytte hele greiene? :eek: det HASTER, den fjusker fælt! :(

MikeNike
23/07/11, 01:49
heeelp

VolvoR-Sport
24/07/11, 21:46
den trekkes ut for å få choke til å gå på og dyttes inn for å ta av choke.
du ser lett hvor den er festa på forgasseren hvis du åpner panseret :)

går en wire ut ved gass wiren :)

MikeNike
25/07/11, 00:19
Ja har sett denne wiren og har også prøvd å trekke den både inn og ut, men problemet er at den sitter BOM fast :confused: så da må jeg vel mest antagelig skifte hele wiren da?

VolvoR-Sport
25/07/11, 22:02
du må sikkert gjøre det ja..
du kan jo løsne den fra gasseren og prøve å låse choken i 0 stilling til du får tak i ny/brukt? :)

MikeNike
26/07/11, 14:54
Ja er nok det som er alternativet.. men det er altså kun choke av eller på? Ikke noen mellomstillinger?

VolvoR-Sport
28/07/11, 11:28
Joda, du kan dra alt fra litt til full åpning..

MikeNike
28/07/11, 14:01
hmm, da må jeg vel antageligvis rive ut hele wiren og få den byttet.. den rikker seg ikke i det hele tatt :mad:

sikkan
30/07/11, 19:18
Hadde dette problemet nå for et par dager siden. Da var det en liten splint eller noe på forgasseren like ved staget til choken som hadde kommet litt ut av sin posisjon og blokkerte staget til choken helt. Dytta på den lille pinnen som stakk ut på plass og vips funka choken igjen.

Kan det være dette som har skjedd for deg også? :)

MikeNike
31/07/11, 22:23
Ja det har jeg ikke sjekket, så det kan være en mulighet det håper jeg :) Takker for respons!