PDA

Vis full versjon : Bake tåkelys S90



TeamBørnOut
08/03/10, 15:34
På bmw z3 etc så har jeg vært med på å "bake" lyktene så man får sota eller fjerna de hordible veivesen greiene.

Men det er en mere gummiaktig lim en dette som volvo bruker.

Noen som vet om det går å varme de opp så jeg kan ta av glasset?

Det er jo så pent med svart bil og HVIT innmat i lyktene.....

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/417.jpg

jonass
08/03/10, 15:38
Er vel varme som gjelder her ja.
Blir straks mye penere med svart ja

TeamBørnOut
08/03/10, 15:44
Men hvor mye tørr man? bmw er jo fint, der sitter de i et seigt lim som man lett kan dra vekk.. dette ser mere ut som smelta plast jo mer jeg ser på det :@
Er jo litt kjedelig å dele lykta i 2 for å lakkere den å så lime det sammen.. Men må man så må man!!

jonass
08/03/10, 16:28
Siden det er glass mot plast så er det kanskje ikke så enkelt og få opp nei:D

Iversen
08/03/10, 23:08
Jeg delte selv blinklysene mine, for å lakkere de svarte. Men her var det jo plast mot plast, disse var ihvertfall kun plastsveiset dem sammen. Ble til at jeg måtte bruke 2 lamper og "lime" de sammen igjen. Resultatet ble jo greit. Men Er vel ikke bare å "lime" glass mot plast? Dette burde jo sitte på en annen måte?

TeamBørnOut
08/03/10, 23:10
hmmms. er intresert i å få de hvite blinklysa mine litt svarte innvendig også. hvordan gjorde du dette? jeg prøvde men sprakk blinklyset gitt :P

Å feste glass mot plast er ingen problem. Men må få delt de bare :P

OHKorpan.
10/03/10, 17:38
hmmms. er intresert i å få de hvite blinklysa mine litt svarte innvendig også. hvordan gjorde du dette? jeg prøvde men sprakk blinklyset gitt :P

Å feste glass mot plast er ingen problem. Men må få delt de bare :P

Bruk en "Dremel multi" disse har høyt turtall og den har kuttskiver på 1x25mm

TeamBørnOut
10/03/10, 17:57
Det går ann det. har fått tak i noe 2 komponent plastlim i dag som skal være bra hvertfall :)

Iversen
10/03/10, 21:30
hmmms. er intresert i å få de hvite blinklysa mine litt svarte innvendig også. hvordan gjorde du dette? jeg prøvde men sprakk blinklyset gitt :P

Å feste glass mot plast er ingen problem. Men må få delt de bare :P

Du må ha 2 sett. Og bare ødelegge klarglasset på den ene, og ødelegge selve lampa på den andre. Resultatet ble jeg veldig fornøyd med :) Anbefales.

TeamBørnOut
10/03/10, 22:42
Da gikk usa blinklysa mine på en smell :D
får prøve når jeg våkner i morra :)

Iversen
10/03/10, 22:57
Lykke til. Forbered deg på litt banning :P

TeamBørnOut
11/03/10, 06:55
Ja det tror jeg på :)

Prøver å dele de "gammle" først. så ser jeg hvordan det går :) legger ut bilder av det uansett resultat