PDA

Vis full versjon : Grøftelys, hva mangler??



spørck
20/07/11, 13:12
Monterte orginale grøftelys på s70ien, satte på orginal kontaktene som ligger opplagt, monterte orginal grøftelysbryter.. men får ikke lys!

hva mer mangler??

Ola Hagen
20/07/11, 14:31
Du har vel ikke satt inn rele til grøftelysa? På 850 så må man putte inn en rele og en "jumper" for at de skal komme strøm fram til lysa. Men angående første generasjon v70 så er jeg litt usikker. Men dette kan sikkert andre her eller på sjappa svare eller skaffe deg de manglende delene.

spørck
20/07/11, 14:34
nei det har jeg ikke gjort, regnet med det også skulle ligge klart, siden ledninger å kontakter var klart til å bare plugge i..

Espen69
21/07/11, 00:00
Du må sette inn et rele samt en jumper som nevnt over her oppunder dashbordets venstre side. Da virker det! Jumperen er en "høyt" rele-lignende sak hvor jeg måtta ta av hetta for å få plass til det. Omtrent bare luft inni - dette er kun en simpel sak som forbinder et par punkter i releboksen. Sjekk på forumet her - finnes mye underlag på montering og plasseringer..

spørck
21/07/11, 10:56
fant ut hvor det jumper releet skal stå under dashborde, lånte en kompis sin jumper for å teste, men skal det i tilegg enda ett rele oppunder der?

for jeg fikk ikke lys!

Jattao
21/07/11, 16:14
Ja, det skal vere eit rele til.

spørck
21/07/11, 19:41
Ja, det skal vere eit rele til.

under dashen? hva heter det?:)

Espen69
22/07/11, 00:07
Søk på forumet her!! Husker ikke i farta nummer og releplass, men monterte dette på S-klassen min for et år siden.. Eller hør m Bilia!

GMV
22/07/11, 07:13
Tror ikke det skal sitte under dashen. Visst jeg husker riktig så skal det sitte i elsentralen i motorrommet rett under ruta på venstre side.

Ola Hagen
22/07/11, 07:18
Men forresten hvis lysa ikke funker sjøl etter du har monter releet og jumper så sjekk jumperen eller stikkene som jumperen skal sitte nedi. På min bil stemte ikke jumperen som jeg hadde fått fra Volvo med stikkene i bilen.. Så da ble jumperen kappa opp og bygd.. Dele Nummer stemte med det jeg hadde fått oppgitt her og på Volvo, menmen. Nå funker den da i allefall.