PDA

Vis full versjon : Forskjell på US baklykter og EU?



Sniffy
20/07/11, 03:14
Kjøpte baklykter til 240'n med helhvit øverste rad i fjor sommer, og i vinter lånte jeg bilen bort til pappa, og pappa rygga i snyfreseren med bilen. Dvs., på en slik måte at han perforerte ryggelysglasset i den ene lykta mi..
Nå er saken den at verken Pedersen eller BCB, har klart og knøvle seg til og få disse inn på lager, de skulle ha fått dem inn i løpet av "vår/sommer".

Så da sitter jeg og grunner på og bare bestille baklamper fra USA, sendte mail bortover, og de hadde baklamper på lager, men så mente de at det er forskjell på EU og US lykter.

Så spørsmålet er enkelt og greit: Kan noen bekrefte/avkrefte dette? :)
Er til nyere volvo, bilen min er en 88mod, mener at 83-93 sedan skal ha samme baklykter?.

Om det er forskjellig printkort så er det null problem, bytter bare over fra de lyktene jeg allerede har :)

Ola Moen
20/07/11, 03:29
US lykter er vel ikke E-merket:) men det er vel ikke de med helvit rad uansett.

Volvo-turbo
20/07/11, 06:17
Baklyktene fra US vil passe rett inn på din bil. Forskjellen er at parklys i yter posisjon har refleks som sidemarkering som er påbudt i USA. Dette har ingen betydning for EU-godkjenning for deg. Printplate fra US og EU passer også om hverandre.

http://forum.vccn.no/

Sniffy
20/07/11, 12:19
Vet ikke om de US lyktene er E-merket eller ei, men mine med helhvit øverste rad er E-merket :)

Tusen takk Volvo turbo! :D

Volvo-turbo
20/07/11, 18:20
US lykter er vel ikke E-merket:) men det er vel ikke de med helvit rad uansett.

Orginal US baklampe er laget i Frankrike og har innstemplet: E2

Ola Moen
21/07/11, 06:27
Orginal US baklampe er laget i Frankrike og har innstemplet: E2
Jeg vet det:) skulle bare tulle litt med han:D

Volvo-turbo
21/07/11, 07:17
Jeg vet det:) skulle bare tulle litt med han:D

Rar form for humor du har. Sniffy hadde et seriøst spørsmål og da forventer han naturligvis fornuftige svar.

gaupe
04/08/11, 07:58
Baklyktene fra US vil passe rett inn på din bil. Forskjellen er at parklys i yter posisjon har refleks som sidemarkering som er påbudt i USA. Dette har ingen betydning for EU-godkjenning for deg. Printplate fra US og EU passer også om hverandre.

http://forum.vccn.no/


Ein annan ting, er at US-lyktene har det lysbiletet som først kom på 91-modellen her heime.