PDA

Vis full versjon : varmergister 740



Team Tynner
20/07/11, 01:12
er dette like mye jobb å bytte som på 240?att man må ut med hele apparatet?

rosty
20/07/11, 05:20
jupp :P

R.G
20/07/11, 12:16
rosty: NEI.


kommer annpå hvilke type varmeapp man har hvor mye jobb det er.



har man varme app som er av fargen svart må halve dash ut. pga dette svarte varmeapparatet er det samme som ac apparatet, og da må varmeapp deles pga register sitter midt inni det..



har man varme app av fargen hvit/gulaktig så kommer man til register ved gasspedalen.
bare løsne gasspedal. slanger fra krana, og skru ut register

Team Tynner
20/07/11, 15:23
rosty: NEI.


kommer annpå hvilke type varmeapp man har hvor mye jobb det er.



har man varme app som er av fargen svart må halve dash ut. pga dette svarte varmeapparatet er det samme som ac apparatet, og da må varmeapp deles pga register sitter midt inni det..



har man varme app av fargen hvit/gulaktig så kommer man til register ved gasspedalen.
bare løsne gasspedal. slanger fra krana, og skru ut register

det hørtes lovende ut,har det lyse apparatet:)ser det er bak gasspedalen vannet kommer ut å

gleid
20/07/11, 15:32
Hiver meg på her med et spm jeg. Har en 240 92 mod hvor det er ulyd i kabinvifta. Kommer jeg til den enkelt, eller må hele stasen ut der også?

Team Tynner
20/07/11, 15:43
der må du ta ut hele greia ja å så dele den når du har tatt den ut

gleid
20/07/11, 16:16
der må du ta ut hele greia ja å så dele den når du har tatt den ut

Blæh :( Da får jeg heller bare skru opp musikken. Hehe

s4nd3r
20/07/11, 22:26
låg en guide på en svensk side en plass, om og bytte vifta uten og ta ut heile kassa... må ha litt ducktape bare...

gleid
21/07/11, 06:02
Ducttape har jeg i mengder! Skal jeg sjekke ut :P

Minge89
26/07/11, 13:13
Det er ikke så fruktelig mye jobb å bytte på 240. Har gjort det, er bare at man må ha tid å tolmodighet for det er veldig petearbeid. Derfor det tar så lang tid. Men er ikke vanskelig, bare veldig trangt. Og hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det nå og ikke til vinteren som jeg gjorde. Det å skru i 10-15 minus er meget ubehagelig;)

gleid
26/07/11, 13:38
Godt poeng! Problemert er at forrige eier byttet vifte, også må noe ha gått galt for høres ut som vifta går borti ett eller annet når jeg skrur det på. Akkurat som om det er ubalanse i den eller noe...

Minge89
26/07/11, 13:58
Kan være at du har fått noe nedi der. Bilen min sto hele høsten under en gran, når jeg tok den ut på vinter var det masse barnåler nedi der, var også en kongle. hvordan den kom seg ned der aner jeg ikke:P Men alt som går mellom gitret detter jo rett ned i vifta å registret:P

gleid
26/07/11, 15:11
Tja, muilg det. Men han jeg kjøpte av sa han hadde bytte vifte, og da kom den lyden. Den kommer når jeg svinger eller bremser osv. Altså når jeg drar G med bilen. Så virker som om vifta enten er litt løs eller ubalansert?

Minge89
26/07/11, 16:36
Kan hende det er no ble no skade på viftebladene når han monterte dem som ham ikke fikk med seg:) Dem går jo helt sykt fort rundt. Hehe

gleid
26/07/11, 17:56
Jeg vurderer å bare la det være nemlig. For den blåser fint og er mer irriterende egentlig enn noe praktisk problem. Og så lenge jeg kun har vifta på 1, så er det ikke så ofte det skjer. Værre når den roterer fortere.

s4nd3r
26/07/11, 18:01
sikkert lageret i vifta som har gitt seg...
bytta nettop vifta på konebilen, der var lageret heilt gået. de hørtes ut som vifta var på rundtur i varmluft kanalane.. :-S slarkete og fy når eg tok den ut..

gleid
26/07/11, 18:10
hehe, ja det er en sånn skikkelig VIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! Lyd :S Hvis det er lageret er det sikkert bare et spm om tid før den vifta stopper helt da sikkert?

Minge89
26/07/11, 18:12
Stor fare for det da ja:P

PVT
26/07/11, 21:46
skal du bytte register styr unna ettermarkeds register de mye dårligere en de orginale som står der har bytta da min gikk lekk men luftstrømminingen er ikke det det en gang var pga det nye rekistret var mye tettere enn det gammle

s4nd3r
26/07/11, 23:33
hehe, ja det er en sånn skikkelig VIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! Lyd :S Hvis det er lageret er det sikkert bare et spm om tid før den vifta stopper helt da sikkert?

den lyden hørtes kjent ut da.. :p stopper gjør den nokk til slutt ja...
men vifta på 740/940 er enkel og bytte...
var det hvite varme apparete du ha? da er det bare en skru tror eg? og nappe av ledninga.. på det svarte varme apparatet er det 6 - 8 skruer som holder vifta på plass.

flarssen
27/07/11, 08:23
hehe, ja det er en sånn skikkelig VIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! Lyd :S Hvis det er lageret er det sikkert bare et spm om tid før den vifta stopper helt da sikkert?
SKal vel gå an å høre om det er lagrene som lager ulyd, eller om det er viftebladene som tar borti noe. Ut fra beskrivelsen virker det mer som det siste.
Kanskje han har satt den litt skjevt e.l. Det er vel neppe lagrene, om han ikke satte inn en brukt en.
Lagret gikk på min, og det var mere kvitring. Da den stoppa helt, ble løsningen ei CPU vifte i hver defrost kanal som dro luft gjennom varmeapparatet. Ikke optimalt, men bilen kunne i hvertfall brukes på vinteren.

s4nd3r
27/07/11, 10:33
lageret går, så vifta bikker litt sidelengs, og tar borti viftehuset en plass..
vifta hadde gnagd ut ett spor i vifte huset på astron. aner ikkje om det går på volvo varmeapparatet. viftehuset er mye mindre på astron en volvon..

gleid
02/08/11, 07:00
Det hørtes jo ut som det det kan være ja. At lageret er gåent slik at vifta blir litt skjev. Tror detta var en orginalvifte han forrige eier kjøpte på skroten.