PDA

Vis full versjon : Takk for all hjelp! Og takk for meg.



Frankster
19/07/11, 16:55
Hopper nå av som volvoeier etter vel 2 turbulente år.
Har vært veldig mye god hjelp å få her inne på forumet!

Etter motorbytte +++++ totale verkstedregninger på rundt 70.000 siden november 2008,tror jeg det er på tide å prøve noe annet.
Min V70 2,4T har vært en drøm å kjøre,men er redd det neste som måtte inntreffe er automatkasse havari,så bilen blir innbyttet i en Jeep Commander...
Kansje ikke det beste kjøpet det heller i manges øyne,men har nå engang forelsket meg i den... :)

Igjen,takker til alle dere som er så hjelpsomme her inne,kansje man er tilbake som volvoeier på et senere tidspunkt :)

Ola Moen
19/07/11, 17:00
Du kommer tilbake:) Få tak i en velholdt 240, så skal du ser Bilregnskapet ditt får bedre balanse:)

Aleks
19/07/11, 20:58
Lykke til med ny bil!
Hadde selv en XC70 2.4Turbo og reparerte den for 70-80 000 på 1,5 år. ALT var feil på den. I tillegg måtte jeg selge den for 100 000 mindre enn det kjøpte den for, så jeg skjønner hvordan du har det! Kjøpte en V70 2.5T (gamle modellen), og den går ganske smertefritt! Men jeg tenkte det samme som deg når det stod på som verst.
Men som sagt; lykke til, og velkommen tilbake senere ;)

larsverm
19/07/11, 23:17
Du kommer tilbake:) Få tak i en velholdt 240, så skal du ser Bilregnskapet ditt får bedre balanse:)

Man kan spøke med slikt eller la være. Men vil man ha et bilhold med minimale bekymringer, kan det du skriver der være en god løsning...

Ola Moen
20/07/11, 00:32
Man kan spøke med slikt eller la være. Men vil man ha et bilhold med minimale bekymringer, kan det du skriver der være en god løsning...

Det var ikke ment som noen spøk fra min side:) Jeg har regnet veldig rask over, og konklusjonen jeg kom til, faller ikke alltid i god jord.
Det lønner seg økonomisk for meg å sitte med 3 registrerte 240'er, kontra andre som sitter med 1 stk "Ny" bil.
Jeg har
1 stk 87' 245
1 stk 75' 242
1 stk 75/76' 244GL

Den siste er ikke registrert nå, men skal vises og registreres igjen.
De to siste tilsammen, koster totalt sett mindre pr. år å ha registrert, enn bare årsavgifta på 245'n.:) Da har jeg Step-in bil, når en av de andre trenger litt stell:)

For "Nybileiere"
- Høyere forsikring
- Mer omfattende vedlikeholdskostnader
- Lån/Leasing
- Årsavgifter

synkende Salgsverdi kontra bruksverdi.

Jeg er utdannet mekaniker, og gjør alt sjøl.
på en nyere bil kan jeg ikke gjøre det uten at garantien ryker:eek:

Dette er noe som funker for meg, men ikke dermed sagt det funker for andre:)

larsverm
20/07/11, 09:28
Spøker ikke jeg heller og jeg er helt enig. :) Selv om jeg må la bilverkstedet ordne et og annet, er økonomien i prosjektet svært god.

Sollien
20/07/11, 10:23
Lykke til videre med ny bil:) synd du skulle ha så mye problemer:( men har du først hatt Volvo er ikke veien så lang tilbake;)

gleid
20/07/11, 10:56
Du kommer tilbake:) Få tak i en velholdt 240, så skal du ser Bilregnskapet ditt får bedre balanse:)

Med tanke på hvor dyrt det er å kjøpe/eie nybil i Norge, kontra hvor billig det er med eldre. Er det et enkelt regnestykke ja! Spesielt med biler som Volvo med god og billig deletilgang. Også er det jo så gøy med gammal bil! :D

flobben
20/07/11, 11:50
Man kan spøke med slikt eller la være. Men vil man ha et bilhold med minimale bekymringer, kan det du skriver der være en god løsning...

Problemet med dette er at det finnes ett aspekt til.. nemmelig sikkerhet og der vil en nyere bil være overlegen en eldre bil.
Jeg kjører bare 16-18.000km i året, men sikkerheten som en ny bil gir er for meg veldig viktig og verdt kostnaden.

gleid
20/07/11, 12:03
Problemet med dette er at det finnes ett aspekt til.. nemmelig sikkerhet og der vil en nyere bil være overlegen en eldre bil.
Jeg kjører bare 16-18.000km i året, men sikkerheten som en ny bil gir er for meg veldig viktig og verdt kostnaden.

Nja, ikke helt enig der. En Volvo fra 200/700/900 serien er da ganske sikker vil jeg mene...

Stig-Arne
20/07/11, 13:30
Nja, ikke helt enig der. En Volvo fra 200/700/900 serien er da ganske sikker vil jeg mene...

Sikker i forhold til sin årgang JA. Men ikke nå lengre.
Er så mange mangler i forhold til sikkerhet, airbag, IC, beltestrammere (mulig de seneste modellene fikk dette), og hvordan deformasjonssonene fungerer.

Nei, går ikke ann å sammenligne en bil fra begynnelsen av 90 tallet med en godt ut på 2000 tallet når det kommer til sikkerhet.


Er uansett trasig at trådstarter har vært så uheldig med bilen sin, men desverre er det en gang slik at mandagsbiler kan man få, og det kan koste skjorta..

gleid
20/07/11, 13:33
Med fare for å være heeelt off topic...
Leste i et blad om Volvos historie at når de først kom med deformasjonssoner var det mange som ristet på hodet. Bilen skulle da tåle å krasje litt! ;) Hehe, ganske morsomt. Også var de veldig skeptiske til setebelter i Statene fordi folk likte ikke å bli minnet på faren ved å kjøre bil. Så ja, bilene og innstillingen til sikkerhet har blitt mye bedre! :p

Robert_AWD
20/07/11, 16:32
Lykke til med Jeep. Sjønner godt hva du mener!
Vi har 2 stk Nyere Volvo i familien, vet ikke hvor lenge vi klarer med det.

Ang sikkerhet http://www.bilsalong1.no/kollisjonstest-toyota-yaris-vs-volvo

Ola Moen
20/07/11, 16:42
Hjelper ikke om ting er så sikkert som banken. ulykker kommer uansett.
Om man gjør sitt for å forebygge, så har man allerede kommet ganske langt:)

ASK Racing
20/07/11, 17:50
må bare legge til at en Jeep er ikke en god bil, ikke på noen måte, beklager om det støter deg/andre, men jeg har hatt for mange av de innom gammle jobben til å kunne si annet. her ryker motorer, å gearkasser i fleng, i tilleg til at det er amerikanskt, dyrt, å tungvindt.

Ønsker deg uansett lykke til :)

nordan27
20/07/11, 21:39
Jeg har yaris , så fin test da :-) godt å slippe "Trafikk" farlige biler....!

nordan27
21/07/11, 07:39
Jeg får vel også legge til at jeg har en 2004 modell v70 180hk også , den er nok mye mere trafikksikker en min nr 2 bil

larsverm
21/07/11, 20:27
Nja, ikke helt enig der. En Volvo fra 200/700/900 serien er da ganske sikker vil jeg mene...

Jeg prøver å hverken overdrive eller undervurdere sikkerhetsnivået i en slik gammel bil. Jeg har inntrykk av at en 240 i bra stand kan gi en "rimelig" grad av sikkerhet, i hvert fall ved en del ulykker, men at den kan gjøre det temmelig dårlig ved enkelte andre typer. "Verdens sikreste" en lengre periode for noen år siden, men nivået har forlengst blitt overgått også av gjennomsnittsbilen, heldigvis. Mine 93-modeller har i hvert fall airbag på førerplassen...

SINISTER FINNI
22/07/11, 21:41
Hopper nå av som volvoeier etter vel 2 turbulente år.
Har vært veldig mye god hjelp å få her inne på forumet!

Etter motorbytte +++++ totale verkstedregninger på rundt 70.000 siden november 2008,tror jeg det er på tide å prøve noe annet.
Min V70 2,4T har vært en drøm å kjøre,men er redd det neste som måtte inntreffe er automatkasse havari,så bilen blir innbyttet i en Jeep Commander...
Kansje ikke det beste kjøpet det heller i manges øyne,men har nå engang forelsket meg i den... :)

Igjen,takker til alle dere som er så hjelpsomme her inne,kansje man er tilbake som volvoeier på et senere tidspunkt :)

Jeg er ganske sikker på at du er på vei fra asken til ilden...
Har jobbet med begge bilene i mange år, og hvis du tror et volvo bilhold er dyrt he he...Lykke til