PDA

Vis full versjon : Varsel når lys er glemt på?



qrius
19/07/11, 14:43
Skal det være noen varsel på en 96' 855 når lysene er glemt på (hovedlys/parklys)? Dette er det ikke i min bil.

Det er heller ikke noe varsel når jeg ar glemt å ta på belte, antar releet er nappet ut.

V70T5
19/07/11, 15:16
Dette med varsel lyd når lysene er glemt på det tror eg ikke det skal være.. Min V70 T5 fra 98 har det heller ikke... det er irriterende..

Ola Hagen
19/07/11, 18:37
Hovedlys skal vel slukkes samtidig som tenning blir skrudd av vel? Men Parklys står vel på. Men det er en how to tråd inni her som morgis har laget som gjør at park lysa som blir flyttet til o stilling og slukkes samtidig med tenning. Se i how to til 850, det er det ganske likt på v70.

mrstfu
19/07/11, 20:51
Som greenshadow sier, det er VELDIG enkelt å fjerne kjørelys i steg 0, må kun koble fra en ledning.

kan nevnes at en eller annen sjapppe (muligens biltema) hadde en liten summer, som begynte å summe når den mistet spenning fra feks tenning, men fremdeles hadde spenning fra feks parklys... however, har ikke funnet dne igjen, etter at jeg så den for et par år siden. om noen vet om en slik dings, rop ut:D

Kenboy
19/07/11, 22:23
Som greenshadow sier, det er VELDIG enkelt å fjerne kjørelys i steg 0, må kun koble fra en ledning.

kan nevnes at en eller annen sjapppe (muligens biltema) hadde en liten summer, som begynte å summe når den mistet spenning fra feks tenning, men fremdeles hadde spenning fra feks parklys... however, har ikke funnet dne igjen, etter at jeg så den for et par år siden. om noen vet om en slik dings, rop ut:D

Husker den biltemasaken, mener jeg har sett dette på bilxtra.
Men hvorfor ikke bare koble seg på tuta så slipper du ennå mere duppeditter i bilen + at da vet naboen at du har glemt å slå av lysa også ;)

mrstfu
19/07/11, 22:39
da er du jo fremdeles avhengig av den biltemasaken:D eller en sinnrik relèløsning:D

uansett kjipt da, at hele nabolaget vet du har glemt lyset:D har kjørt en Saab en gang hvor det samme systemet var på plass, men istedet for summer, blinket lyset i kupeen... du kunne selvfølgelig slå den funsjonen av og på:D

har ikke sett det i andre saaber jeg har kjørt, så var vel et custommade opplegg.