PDA

Vis full versjon : Registerreim på biltema



coche
19/07/11, 10:26
Vil dere anbefale å kjøpe registerreim på biltema, eller er det en slik vital del at det blir litt stor risiko å kjøpe der?

Kjetil Krømcke
19/07/11, 12:24
Aldri vært borti den, men jeg ville nok heller tatt fra Volvo, det er vel ikke så stor prisforksjell og skaden kan jo bli veldig dyr om det bare er noe drit.

gleid
19/07/11, 12:30
Har kjøpt både hos Volvo og Biltema. Synes kvaliteten er like så god på Biltema. Den de har der er laget av Goodyear så er jo ikke no ræl sånn sett... Så lenge man bytter de på intervallen tror jeg nok de er vel så gode ja.

Daruu
19/07/11, 12:49
De nye remene er visstnok ikke produsert av goodyear lengre, ifølge "insideinfoen" jeg fikk når jeg spurte en som jobber der.

Koster vel ikke såå mye mere for en org en :)

coche
19/07/11, 12:56
Da kjøper jeg nok originalt, så er man på den sikre siden.

gleid
19/07/11, 12:57
De nye remene er visstnok ikke produsert av goodyear lengre, ifølge "insideinfoen" jeg fikk når jeg spurte en som jobber der.

Koster vel ikke såå mye mere for en org en :)

Ikke? Kjøpte en i våres jeg, og det stod Goodyear på den... Men uansett. Husker ikke hvor mye det kosta for det settet jeg. Lurer på om det var 250? Stemmer det? Husker ikke hvor mye de tok for det på Volvo...

-Shark-
19/07/11, 16:34
Kjøpte reg reimkit fra biltema til en b230. Fikk reima og en 24 mm langpipe.. Sikkert en luring som har bytta ut løpehjulet med en pipe. Var litt dritt når jeg sto med avmontert reim, men gikk og fikk penga tilbake og handla orginal reim- det kosta en 100 lapp mere.

gleid
19/07/11, 21:02
Hundrings bare? Da er det egentlig ikke noe å lure på nei..

boman
19/07/11, 21:28
Stemmer at Biltema har bytta vekk GoodYear reg.reimene ja.
Mener også å huske at det bare var et par hundre kroner for settet på Biltema før, men ser ut som at de har skrudd opp prisene litt nå..
Men kosta det virkelig bare en hundrings mer for settet hos Volvo? :eek:

-Shark-
19/07/11, 21:42
Ja mener jeg betalte 450 med en god del rabatter :) ord pris tror jeg var 650 eller 700

mrstfu
19/07/11, 23:00
Har dårlig erfaring med Biltema akkurat her, ikke på kvalitet, men på vareholdning. Dette var, for et par år siden, selvfølgelig bestillingsvare, og leveringstiden var på fantastiske 2 uker. samme gjelder håndbrekksvaiere og en hel gjeng med andre slitedeler til 850. At de ikke har en viss varebeholdning av slitedeler til en av bilene det går mest av på østlandet, imponerer meg.

Uansett, jeg kjøpte på Torshov, fornøyd med den.

850GLTsilver
21/07/11, 09:38
Og nå er multirib-reimene bestillingsvare/utgått også.
Skulle ha slik til min 10V uten AC her, og fikk vite at den multireima var gått ut.

Når det gjelder REG-reim, så var jeg så "uheldig" å gå godt over skiftintervallet på den Biltamareima jeg hadde. Gikk i noe over 150K viste det seg.
Skulle nesten ikke tro den hadde gått 20K engang da jeg endelig skiftet den.

Reimer fra Biltema har jeg aldri opplevd ubehageligheter med så jeg tør anbefale de brukt ja.
Men jeg anbefaler ikke stuntet.

Forøvrig så så jeg her at Dollaren er forventet å gli ned mot Kr. 4,-
DA blir FCP og IPDUSA billige da. :D

Morgis
15/01/12, 22:57
Da fikk jeg smake en bitter erfaring etter at jeg ble anbefalt Goodyear registerreimsettet fra biltema tilbake i 2009.
Den røyk på fredag på vei til jobb. 60000 tålte den.
Så ikke tenk tanken ei gang.
Har studert litt i ettertid ang goodyear, og det er visst noe billig ræl.
Ble anbefalt Gates de fleste steder jeg undersøkte, så jeg bestilte Gates Racing reim fra FCPgroton til under tusen lappen.
Kanskje noe å vurdere for deg.

coche
17/01/12, 19:43
Fikk skiftet reima før helga. Endte med at jeg kjøpte på mekonomen. Betalte 1500 for reim og hjul og 700 for vannpumpa. Så får vi se hvordan kvaliteten der er. Bør vel være grei..

Erlend
17/01/12, 21:15
Kvaliteten der er bra:) får du havari som følge av at reima ryker før intervallen er gått så er du dekt av garanti fra både leverandør og mekonomen :) vi har kanskje en reklamasjon i året på reg reimer og delene rundt det:) så du kan kjøre rundt og føle deg trygg:)

boman
17/01/12, 21:23
Da fikk jeg smake en bitter erfaring etter at jeg ble anbefalt Goodyear registerreimsettet fra biltema tilbake i 2009.
Den røyk på fredag på vei til jobb. 60000 tålte den.
Så ikke tenk tanken ei gang.
Har studert litt i ettertid ang goodyear, og det er visst noe billig ræl.
Ble anbefalt Gates de fleste steder jeg undersøkte, så jeg bestilte Gates Racing reim fra FCPgroton til under tusen lappen.
Kanskje noe å vurdere for deg.

Auch, den er lei. Reg reim bør tåle lenger en 60.000km. Hvor ofte skal den byttes i følge servicehefte?

Morgis
17/01/12, 21:31
hver 120000
http://forum.vccn.no/showthread.php?150-850-X70-Service-program

coche
17/01/12, 21:35
Kvaliteten der er bra:) får du havari som følge av at reima ryker før intervallen er gått så er du dekt av garanti fra både leverandør og mekonomen :) vi har kanskje en reklamasjon i året på reg reimer og delene rundt det:) så du kan kjøre rundt og føle deg trygg:)

Så det vil si at kvitteringa bør ligge en lur plass. Tror den ligger fint i søpla en plass...:eek: Hvis reima holder til neste intervall har motoren gått 460000km. Så spørs om det er andre ting som ryker først...

Morgis
17/01/12, 22:27
hvordan er fremgangsmåten på dette da? reimskifte må ikke være utført av verksted? hvordan skal jeg kunne dokumentere kilometerstand?
bilen hadde gått 215000 når jeg kjøpte den (2008), og nå har den gått 300000. forsåvidt er vel det dokumentasjon nok på at reimen ikke har passert 100000. Kjøpte reimen i 2009

Christian
17/01/12, 23:09
På Mekonomen er det ganske mye goodwill ute å går, jeg har hvertfall aldri sagt nei til en reklamasjon med mindre kunden er komplett idiot.

Erlend
18/01/12, 07:27
Ikke noe problem, trenger ikke kvitto, datoen og salget ligger lagra i kassa systemet i den butikken du handla i:) den må ikke være utført av ett verksted, men kan jo være fordel, men vi har som christian sa, heller aldri nekta en rekl. På slike ting, med mindre man kan se at det er feilmontert og at det er grunnen:) reklamasjonssystemet til
Mekonomen er mye goodwill og greit å forholde seg til :) eneste vi trenger er km stand ved montering km stand der den gikk i stykker:)

Franka
21/03/12, 10:18
Har kjørt 1 år på min biltema/goodyear registereim uten problem og tror ikke reima i seg selv er noe spesiellt dårligere enn andre. Man når det gjelder registerreim på volvo 850 så kan flere ting føre til havari av motor/reim da, hvis noe kommer i kontakt med reima siden den er åpen så kan den jo slite, det trenger jo ikke være bare dritt fra biltema for det. Det er nok andre som har hatt registerreim havari med orginal reim også som ikke har gått for langt i hht. km.

ola normann
21/03/12, 12:18
Dekker Mekonomen følgefeilene av et reg.reim havari også?

Erlend
21/03/12, 12:34
Mekonomen og leverandør dekker alle skader som skjer pga. Havari av delen som er skiftet:)

Morgis
21/03/12, 12:47
Har kjørt 1 år på min biltema/goodyear registereim uten problem og tror ikke reima i seg selv er noe spesiellt dårligere enn andre. Man når det gjelder registerreim på volvo 850 så kan flere ting føre til havari av motor/reim da, hvis noe kommer i kontakt med reima siden den er åpen så kan den jo slite, det trenger jo ikke være bare dritt fra biltema for det. Det er nok andre som har hatt registerreim havari med orginal reim også som ikke har gått for langt i hht. km.

når reimen ser ut som om den har gått 150000 etter 70000, da er det noe galt.
Er du lur, bytt reim nå før den ryker. Reimen er ikke verdt å spare penger på, og hvertfall ikke fra biltema når dem ikke kan stå til ansvar for produktene dem leverer.
et raskt sør på google viser at flere skyver goodyear langt bort pga ussel kvalitet.
dem er regnet som økonomi/billig reim i usa.