PDA

Vis full versjon : bytte motor fra b5254s til b5254 (haster)



EyyStian
18/07/11, 22:57
hei jeg skal bytte motor i v70 1999mod min som har en b5254s til en b5254t begge motorne har det nye lednings nette og lurte på hva som må til da? er det noe av lednings nette som må byttes eller bare hjerne? og hvis jeg bytter cam fra den uten turbo til den med vil den gå noe bedre da sånn om på de gamle 940 motorne? begge er jo 2,5l :)

Mvh Stian Knigge :)

mrstfu
18/07/11, 23:09
såkalte GLTkammer har såvidt jeg vet høyere ventilløft en kammene som sitter standard på en b5234t, men hvordan kammene er på din motor (2.5t) aner jeg ikke. i så tilfelle vil den i utgangspunktet gå bedre, ja, men har og hørt det kan bli problemer med blandingsforhold, at det blir for mager blanding eller lignende. andre dyser, evt bensinpumpe burde vel løse det, tror jeg. rett meg om jeg tar feil.

ang ledningsnett vil jeg ikke uttale meg, har fått høre mye rart her, men eksos må byttes en del av, regner med du har eksosen som satt på 2.5t-motoren?

EyyStian
18/07/11, 23:19
det med eksos er ikke noe stress det, det som står på nå har jeg produsert selv så downpipe får jeg ordna. det med cam er ikke noe som jeg trenger å gjøre nå det kan jeg altids ordne seinere så jeg finner helt ut av dette. det er lednings nette jeg er mest lurer på og chip ^^ er det en chip type som noen vil ambefale til en b5254t? er jo ikke turbo på den jeg har nå så må få oppi noe sprekere, også fikk jeg havari på den gamle motoren så da passet det fint å bytte :)

mrstfu
18/07/11, 23:28
har hørt mye om denne motoren, Per Turbo har jo hatt flere biler med den motoren i, og lada ganske hardt og, så den er trimvennlig, visstnok. Samtidig har jeg hørt at den er svak, med tanke på sylindervegger som kan sprekke og slikt... Vetta pokker.

Uansett, BSR er jo en populær produsent av hvitblokkchip.:D

EyyStian
19/07/11, 00:13
takker for svar ;)

EyyStian
19/07/11, 10:52
Noen som veit dette med lednings nette ? og om en litt billigere chip som får den opp til 240 hk enn den til 5000, hvis det er sånn med at man har det ledningen med den mini data saken på å trykker på en kanpp så er det vel en som har en sånn i nærheten som kunne plugga den min så kunne jeg betalt han litt for å gjøre det? :)