PDA

Vis full versjon : maling på skinn:(



Sollien
18/07/11, 22:37
Krise!!! Var så sinnsykt uheldig å få malingflekker (på størrelse med ei hånd) i det svarte skinnsetet mitt:(:( noen som har vert borti dette og vet hvordan man får det av uten å herpe skinnet fullstendig?? Er ikke vannbasert maling heller:(

Oxcyder
18/07/11, 22:41
Bruk litt "Myke Jens - Pensel Rens" på bomullspinner... Har samme problemet selv, skal teste det når jeg får tid :P

Du får kjøpt den i malingsavdelingen på COOP Obs!
Den reparerer i hverfall pensler som er tørr med oljemaling.

Må teste om den ikke løser opp skinnlakken.

MrX
18/07/11, 22:46
men skinnet kan jo farges opp igjen om fargen løses opp. Så er jo ikke katastrofe.

AndersE88
18/07/11, 22:48
Swissvax Leather Care Kit fra swissvax.no er en glimrende skinnrens og skinnpleie, men du må nok regne med en god del skrubbing ;)

Øyvind G
18/07/11, 22:52
Swissvax Leather Care Kit fra swissvax.no er en glimrende skinnrens og skinnpleie, men du må nok regne med en god del skrubbing ;)

knallbra saker du nevner her, men det spørs om det tar malingsflekker?

men dette settet er fint å bruke på setene dine etter at du har fått vekk malinga :)

Martin.S
18/07/11, 22:59
Jeg vet mange bruker Zipo lighter bensin til å rense skinn seter før de vidre behandler skinnet (har ikke prøvd det selv ennå). Det kan være at det er sterkt nok til å løse opp malingen, det skader ikke å prøve i allefall.

Prøv lighter bensin på en kjøkken svamp eller en micrifiberklut.

Om det skulle vise seg å virke må du behandle skinnet etter på, noe du uansett må om du finner noe sterkt nok til å fjerne det. Så skinnet ikke tørker inn.

Da kan jeg anbefalle deg et flott sett som dette: http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=63

Om alt annet skulle feile, råder jeg deg til å spørre her www.dcn.no der er det folk langt over min liga, som helt sikkker har prøvd seg på dette før.

Edit: så swissvax settet var nevnt nå;)

-S.Johnsen-
20/07/11, 22:37
Ett gammelt kjerringråd jeg fikk en gang var å bruke babyoil:D
Prøvde det aldri ut men, billig måte om det funker ;)

Martin.S
22/07/11, 14:01
Ett gammelt kjerringråd jeg fikk en gang var å bruke babyoil:D
Prøvde det aldri ut men, billig måte om det funker ;)

Noen bruker også Spenol, samme saken vil jeg tro. Men det er ikke for å rense.

volvoRsport
22/07/11, 14:13
Går ann å prøve med nano-svamp, god sjans for at den tar flekken.