Vis full versjon : maling på skinn:(
Krise!!! Var så sinnsykt uheldig å få malingflekker (på størrelse med ei hånd) i det svarte skinnsetet mitt:(:( noen som har vert borti dette og vet hvordan man får det av uten å herpe skinnet fullstendig?? Er ikke vannbasert maling heller:(
Bruk litt "Myke Jens - Pensel Rens" på bomullspinner... Har samme problemet selv, skal teste det når jeg får tid :P
Du får kjøpt den i malingsavdelingen på COOP Obs!
Den reparerer i hverfall pensler som er tørr med oljemaling.
Må teste om den ikke løser opp skinnlakken.
men skinnet kan jo farges opp igjen om fargen løses opp. Så er jo ikke katastrofe.
Swissvax Leather Care Kit fra swissvax.no er en glimrende skinnrens og skinnpleie, men du må nok regne med en god del skrubbing ;)
Swissvax Leather Care Kit fra swissvax.no er en glimrende skinnrens og skinnpleie, men du må nok regne med en god del skrubbing ;)
knallbra saker du nevner her, men det spørs om det tar malingsflekker?
men dette settet er fint å bruke på setene dine etter at du har fått vekk malinga :)
Jeg vet mange bruker Zipo lighter bensin til å rense skinn seter før de vidre behandler skinnet (har ikke prøvd det selv ennå). Det kan være at det er sterkt nok til å løse opp malingen, det skader ikke å prøve i allefall.
Prøv lighter bensin på en kjøkken svamp eller en micrifiberklut.
Om det skulle vise seg å virke må du behandle skinnet etter på, noe du uansett må om du finner noe sterkt nok til å fjerne det. Så skinnet ikke tørker inn.
Da kan jeg anbefalle deg et flott sett som dette: http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=63
Om alt annet skulle feile, råder jeg deg til å spørre her www.dcn.no der er det folk langt over min liga, som helt sikkker har prøvd seg på dette før.
Edit: så swissvax settet var nevnt nå;)
-S.Johnsen-
20/07/11, 22:37
Ett gammelt kjerringråd jeg fikk en gang var å bruke babyoil:D
Prøvde det aldri ut men, billig måte om det funker ;)
Ett gammelt kjerringråd jeg fikk en gang var å bruke babyoil:D
Prøvde det aldri ut men, billig måte om det funker ;)
Noen bruker også Spenol, samme saken vil jeg tro. Men det er ikke for å rense.
volvoRsport
22/07/11, 14:13
Går ann å prøve med nano-svamp, god sjans for at den tar flekken.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.