PDA

Vis full versjon : Rykker VELDIG på lavt turtall.



Espedalen
18/07/11, 21:32
Hei, har en B230FX, og på lavt turtall rykker bilen veldig framover, akkurat som om du har den i for høyt gir iforhold til turtall og plassering.

Den drar liksom veldig framover, noen som har forslag?
Dårlige foringer i bakaxel? Slark i Mellomaxel?

gleid
19/07/11, 08:26
Kan bare slenge meg på her egentlig. Min er ikke så veldig rykkete, men har litt av tendensen du beskriver. Og kan jo hende at det er et tidlig symptom på problemet ditt. Virker litt som om turtallet "jager" litt. Trodde sjøl det kunne være tomgangsregulatoren?

Mikmo
19/07/11, 08:40
Hei, har en B230FX, og på lavt turtall rykker bilen veldig framover, akkurat som om du har den i for høyt gir iforhold til turtall og plassering.

Den drar liksom veldig framover, noen som har forslag?
Dårlige foringer i bakaxel? Slark i Mellomaxel?

Dårlige foringer på momentstag?

Espedalen
19/07/11, 12:34
Dårlige foringer på momentstag?

Ja, jeg tror kanskje det kan være mellomakselkrysset, har bestillt nytt nå så får se om det hjelper.


EDIT:Skal sjekke momentstagforingene også når jeg først er igang

Dan Bay-Johansen
19/07/11, 20:55
Sjekket motorfester ?

Dårlige motorfester kan også gi de symptomene du nevner...

Espedalen
19/07/11, 21:38
Sjekket motorfester ?

Dårlige motorfester kan også gi de symptomene du nevner...

Motorfestene er bra de, ikke sprukket eller delt, helt fine.

KennethV8
20/07/11, 10:04
Har en B230FX selv. Kryssene er solide, momentstagforingene er nye. Har merket anntydning til symptomene du bestriver. Det jeg vet er at motorfestene er for myke så de skal byttes. Det er hvertfall så langt jeg står .

KennethV8
20/07/11, 10:06
Motorfestene er bra de, ikke sprukket eller delt, helt fine.

Kan du dytte motoren sidelengs? Når jeg dytter på ventildekselet kan jeg presse motoren 3 cm til siden. Festene ser helt fine ut, men de er for myke (gamle).

Espedalen
20/07/11, 15:32
Kan du dytte motoren sidelengs? Når jeg dytter på ventildekselet kan jeg presse motoren 3 cm til siden. Festene ser helt fine ut, men de er for myke (gamle).

Ja jeg kan dytte den til siden, men motorfestene mine ser også veldig fine ut, kanskje det er verdt å bytte de i samma slengen da når jeg først er under der ;)