PDA

Vis full versjon : S: 1996 940 varebil



eab
18/07/11, 21:17
1996 modell 940 med grønne skilt selges.

http://hekta.org/~erikab/945/DSC00415.JPG

B230FK, m90 og g80 slyngdiff. Gått et sted mellom 200 og 250'. Nøyaktig KM-stand må jeg komme tilbake til, da bilen står i verkstedet et lite stykke unna. Jeg har bare kjørt 20-30 mil med bilen, men motor og drivverk ser ut til å fungere bra, med unntak av turboen (13c) som har en god del slakke. Girkassa girer fint og slyngdiffen virket som den skulle da jeg kjørte bilen til verkstedet på vinterføre.

Bilen er blå, har rails, glassluke, hengerfeste takspoiler m/bremselys og add-on sideskjørt. Det er dårlig med ekstrautstyr, men varme i seter, abs og 2x airbag er på plass.

Bilen mangler underdelen på støtfangeren fram, og venstre framskjerm mangler lakk. Panser og plata under viskerarmene og panseret har litt dårlig passform mot den lakkløse framskjermen. Jeg har en mistanke om at dette kommer av at bilen har vært en liten tur utenfor veien før jeg kjøpte den.

Ellers kan jeg nevnte at list rundt frontrute er dårlig i øverste høyre hjørne, bilen har noen parkeringsbulker rundt om på sidene og baklyktene ikke er helt i 100.

Ingen skyldige årsavgifter og bilen har skilter, men har ikke vært eu-godkjent siden 2008. Endeledd og fjærene er byttet, men bilen trenger fortsatt en overhaling av bremsene da skivene har mye rust og pedalen er myk og svampete. Jeg kan alltids kjøre bilen på pkk, så man får en idé om hva som må gjøres for å få den godkjent.

Hjulene som står på følger med, men dekkene er ikke noe å ha, da to er skeivslitt og alle fire er feil dimensjon (205/65-15, hvis jeg ikke husker feil).

Link til flere bilder: http://hekta.org/~erikab/945/

Planen var egentlig å sette den istand, bygge om til 5-seter og bruke som bruksbil. Jeg har allerede en annen bakhjulsdrevet turbovolvo og har handlet v70 diesel som bruksbil, så derfor skal denne selges.

Prisantydning: 20.000kr

Bilen befinner seg i Trondheim, og jeg skal ned til verkstedet der den står lagret i løpet av uka, dersom det er ønskelig med bedre bilder.

Mvh
Erik Braseth
936 13 285

Christian
18/07/11, 21:30
Du kunne ikke tenke deg sjukebil, da? :D

eab
18/07/11, 21:51
Følger det med noen snertne unge piker i korte sykepleieruniformer? :cool:

Takk for tilbudet, men målet er å ende opp med én bil mindre og da er det litt bak mål å bytte til seg en annen bil :)

Christian
18/07/11, 22:48
Hehe, nei desverre. :D
Får se om jeg får solgt sjukebilen, hvis du fortsatt ikke har solgt den kan vi jo ta en prat. :)

eab
21/07/11, 23:24
230357 kilometer har bilen rullet i følge speedometeret. 20000kr er bare en prisantydning, det er såklart rom for å komme med egne forslag til pris.

eab
27/07/11, 15:46
17000 riksdaler?

Kan ta pegasushjul i delbetaling, enten orginale 18" eller 19" kopifelger. Må være i bra stand med brukbare dekk isåfall.

eab
29/07/11, 14:36
Førstemann med 15000 kronasjer får ta med seg bilen hjem!

B230fk, m90, slyngdiff og alt man trenger for å bygge om en annen/eldre volvo er jo her, pluss at man får med en 940 på kjøpet :cool:

EivindG
31/07/11, 18:40
sprøtt at bilen ikkje er solgt!! gi bort pris mener eg.. lykke til med salg.

Christian
31/07/11, 18:41
Tenkte det samme! Burde jo vært solgt for lenge siden.

eab
31/07/11, 22:10
Ja, jeg hadde liksom håpa å få den ut fra verkstedet ganske kjapt. Tipper det er ferien som får ta litt av skylda for at det bare er 4-5 stk som har meldt interesse så langt.

De fleste som er ute etter bil i denne prisklassen har litt skrudde forventninger har jeg funnet ut. Helst skal bilen være enda billigere og ferdig eu-godkjent, eller så skal de bytte den i vraket de har nå (nå siktet jeg ikke til deg, christian :P)

*edit: Startet opp og kjørte litt med bilen på torsdag. Bortsett fra at den var strømtørr og at noen har "lånt" lmm'en så var det ingen problemer. Bremsene virker, men bør absolutt gåes over før eukontroll. ABS virker, men motorfeillampa lyser. Tipper det er fordi lmm'en ikke var på plass. Er vel gullboks i bilen også, hvis jeg ikke husker helt feil.

eab
02/08/11, 21:28
Da har det vært enda en pratmaker å prøvd bilen. Han skulle ha den, men kunne ikke betale før om 3 måneder.

Needless to say, han fikk ikke med seg bilen hjem :rolleyes:

Må jeg få bilen eugodkjent og godkjent som 5-seter før noen vil ha den eller?

AndreLuddvik
02/08/11, 21:36
Da har det vært enda en pratmaker å prøvd bilen. Han skulle ha den, men kunne ikke betale før om 3 måneder.

Needless to say, han fikk ikke med seg bilen hjem :rolleyes:

Må jeg få bilen eugodkjent og godkjent som 5-seter før noen vil ha den eller?

Ville ikke brukt tid på å godkjenne som 5seter, da får du bare masse dumme spm om ikke bilen er en helt annen når den er levert som varebil og bla bla bla bla.

Solgt en ombygget 945 før. :mad:

Deluxio
06/08/11, 13:24
Fortsatt ikke solgt for 15 000? :O
Skulle jo vert en veldig grei bil for de som ville bygge om bilen sin til fk og m90, pluss den får med sideskjørt, slyngdiff, og en hel bil :o

gull pilen
09/08/11, 12:56
Fortsatt ikke solgt for 15 000? :O
Skulle jo vert en veldig grei bil for de som ville bygge om bilen sin til fk og m90, pluss den får med sideskjørt, slyngdiff, og en hel bil :o

den er jo midt i blinken for deg deluxio:D

Deluxio
09/08/11, 16:10
E igrunn da, men må nok bygga meg opp ei litt meir solid lommebok før eg handle meg bil :P

eab
09/08/11, 21:51
Hvis noen sitter på gjerdet og venter på enda flere prisfall så kan jeg si at det kommer ikke til å skje. 15000 som den står, og blir den ikke solgt snart så blir den enten slakta og solgt i deler eller kjørt på pkk og solgt ferdig godkjent.

Deluxio
09/08/11, 21:59
Innlegget mitt va ikkje meint som om at eg venta på prisfall om du mistforstod den :) Bilen er jo grisebillig, så synst da e rart du ikkje har fått selt den enno.

eab
09/08/11, 22:09
Hadde ingen innlegg eller forumbrukere i tankene da jeg skrev innlegget. Men har fått telefon fra 2 forskjellige nå som omtrent startet samtalen med "Hei, jeg byr 12000kroner". Og det blir ikke aktuelt :)

Espen Title
10/08/11, 06:34
Hadde ingen innlegg eller forumbrukere i tankene da jeg skrev innlegget. Men har fått telefon fra 2 forskjellige nå som omtrent startet samtalen med "Hei, jeg byr 12000kroner". Og det blir ikke aktuelt :)

Hadde det vært nærmere Kongsberg hadde jeg kjøpt bilen tvert ;)

eab
18/08/11, 20:08
Ingen som vil ha 940 til 15000kroner?