PDA

Vis full versjon : Rust sikring



jonass
07/03/10, 20:22
Tenkte og ta en dag og spraye ned 940 med et eller annet som gjør at den ikke skal ruste like jævlig som 244n har gjort.

Hva skal jeg bruke til det og det?
Har mekonomen butikk i nerheten så handler der.

kermitt
07/03/10, 21:02
owatrol olje! finnes ikke bedre rust middel. men det tar seg veldig dårlig ut på lakk.

jonass
07/03/10, 21:09
kan jeg sprute slikt inn i dørstokker?
Finnes jo slike hulroms sprayer og.

ChrML
07/03/10, 21:20
kan jeg sprute slikt inn i dørstokker?
Finnes jo slike hulroms sprayer og.
Tectyl ML er jo fint å ha i hulrom. Bare å kjøpe en billigsprøyte og en literflaske med ML og fylle alt som er av hull du finner.

jonass
07/03/10, 21:26
Får man den ikke på sprayboks?

kermitt
07/03/10, 21:26
kan jeg sprute slikt inn i dørstokker?
Finnes jo slike hulroms sprayer og.

du kan det ja, veldig godt egnet til hulrom. men du må vel tynne den ut.

jonass
07/03/10, 21:29
Får ta meg en tur i morgen og handle inn litt.

ChrML
07/03/10, 21:39
Får man den ikke på sprayboks?
Jo, men det blir sinnsykt dyrt per mengde. Og du får ikke så mye trykk bak så du får presset det inn i alle hulrom.

Mye bedre å bruke hulromssprøyte. Koster 1/4 per mengde omtrent og mye lettere å sprute. En sprøyte koster ikke stort mer enn 3-400 kr. Sparer inn det beløpet på 2-3 bokser :p.

jonass
07/03/10, 21:42
Er vel kanskje like så greit og få det gjort skikkelig når man først er i gang ja. Tror kanksje til og med jeg har en sprøyte:eek:

hgnubel
07/03/10, 21:50
Anbefaler fluid film, utrolig lett å jobbe med. Ikke løsemiddelbasert, men er en krypende olje som fortrenger fukt og frisker opp gammel tectyl hvis du har det.

Det som er dritt med tectyl er såvidt jeg vet at du risikerer å kapsle inn fukt. Fluid film vil holde seg flytende og krype inn i alle sprekker og hulrom.

Denne er basert på lanolinolje, som er samme stoff sauer har i ullen for å holde seg tørre... men det lukter ikke sau av bilen av den grunn! :)

Les mer her: http://www.mamut.net/rettedal/subdet14.htm

ChrML
07/03/10, 21:56
Det som er dritt med tectyl er såvidt jeg vet at du risikerer å kapsle inn fukt.
Tectyl er jo bare varemerket, det er mange forskjellig Tectyl. Ikke all Tectyl blir svart, hard og kapsler inn fukt. Tectyl ML er en tynn olje som aldri tørker ordentlig som man sprøyter inn i hulrom for å hindre rust.

Men tviler ikke på at Fluid Film er bra også, har aldri prøvd det ;).

hgnubel
07/03/10, 22:06
Tectyl er jo bare varemerket, det er mange forskjellig Tectyl. Ikke all Tectyl blir svart, hard og kapsler inn fukt. Tectyl ML er en tynn olje som aldri tørker ordentlig som man sprøyter inn i hulrom for å hindre rust.

Men tviler ikke på at Fluid Film er bra også, har aldri prøvd det ;).

Da må jeg bare beklage at jeg skar all Tectyl over en kam, høres ut som Tectyl ML er noe som ligner ganske mye på Fluid Film (og da må det jo være bra!) :)

ChrML
07/03/10, 22:09
Svart Tectyl dvs understellsmasse er noe en aldri under noen som helst omstendigheter må finne på å sprøyte inn i hulrom ;). Da ruster det som aldri før, hehe. Sperrer fukta inne.

gasgasboy
19/05/10, 15:08
Ang tectyl, hva mener dere om rustbeskytting av kanaler ? Min bil har gått uten skvettlapper en sessong, og lakken er sandblåst under der på begge sider, så jeg må finne noe lurt og ta på, før jeg skal ha på skjørta mine. Tenkte og ha på hvit hammerlite eller noe over, så det ser nåågenlunde okei ut før jeg setter på skjørta :)

Hørt at borduschuz er ganske bra til akkurat det der, for man har muligheten til og få på noe lakk over, noen formeninger om dette ? :)

jonass
19/05/10, 15:48
Jeg kjøpte wurth kaross skydd og rulla på, blir sten hardt og kan overlakkeres

gasgasboy
19/05/10, 20:42
Okei ! Kan gå ann det også :) Hvor var det du kjøpte denna ?

SimenRawr
20/05/10, 00:39
Han kjøpte den vel mest sannsynlig på Würth ;)

gasgasboy
20/05/10, 15:04
Würth pridukter tengs nødvendigvis ikke bli kjøpt i deres egen butikk, derfor jeg spurte :)