PDA

Vis full versjon : 99 V70 2,5 20V suger falsk luft, men hvor..?



haukauge
17/07/11, 16:01
Jeg sliter litt med å finne ut av hvor motoren suger falsk luft, har nettopp plukket ned innsug, skiftet slanger og oljefelle. Jeg trodde først det bare var den tynne til veivhusventilasjonen som var problemet men der tok jeg grundig feil. Etter jeg stopper motoren hører jeg susingen fra venstre side (sett forfra). Det høres ut som det kommer fra en plass nede på venstre side av motoren sett forfra. Er det noen som har en formening om hvor den kan få falsk luft? Susingen varer ca 25 sek etter jeg stopper bilen.

Jeg merker at den ikke drar det den skal, spesielt i oppoverbakke. Jeg vil gjerne ha orden på dette før jeg slenger på hengerfestet.

gswede
17/07/11, 20:27
På den siden skal du vel ha en tynn gul vakumslange koblet til innsuget. Kan være den er løsnet..

haukauge
17/07/11, 20:33
Det er en svart tynn slange der som jeg har byttet siden den var dårlig og full i oljeslam men den er helt tett. Det virker som susingen kommer lengre ned ifra.

MrX
17/07/11, 20:37
Spray med startgass nedi der når den står på tomgang. Da skal du relativt greit finne ut hvor den suger falskluft.

haukauge
18/07/11, 11:39
Har nå sjekket med startgass, men kommer ikke til der lyden kommer ifra. Jeg er nesten helt sikker på det kommer fra området hvor registerreimen er. Skulle nå ikke tro det var noen plasser der som kunne suge inn luft? Eller er jeg helt på jordet nå?

Nero
18/07/11, 13:40
Før du plukker motoren i biter, er ikke bare AC anlegget du hører da?
Kan vel suse litt etter stopp på noen biler...

edit* Ikke det at den skal ha noe innvirkning på effekt, men kan vel være skyld i lyden du hører*

haukauge
19/07/11, 09:35
Ja, vet du hva? Jeg fant ut av det igår og ble ganske flau... satt inni bilen og hørte susingen og tenkte på gamle peugeoten som gjorde akkurat det samme med AC etter stopp. Fant ingens steder å grave meg ned akkurat da.

MEN jeg har fortsatt problemet med at den er litt dvassen og daler gjerne i turtall samt at jeg må gire ned for å få den framover i oppoverbakker som 850'en durer avgårde i 4. gir.

Jeg har som sagt byttet alt av vakuumslanger, veivhusventilasjon, bensinfilter. Men skjønner ikke hva som gjør dette her..