PDA

Vis full versjon : Hvilken type lakk anbefales til lakkering av navet på nye bremseskiver?



ThePlace
17/07/11, 15:19
"Ubehandlet" holder det en stund før vær og vind setter sitt preg på de og det blir mindre pent.
Rustfargen er en dårlig combo med åpne felger :mad:

Som topic sier, hva anbefaler dere med tanke på holdbarhet, varme etc?
Hadde tenkt en nøytral farge, sølv(som caliperne) eller sort.

Det er en 2000 mod V70, med nye 302mm orginalskiver(ikke montert ennå).

tor
17/07/11, 16:00
http://www.jotul.com/no/wwwjotulno/Main-Menu/Tilbehor/Tilbehor/Kjemiskeprodukter/Lakk/

GMV
18/07/11, 08:50
http://www.ceramiccoating.no/

olavxxx
18/07/11, 13:27
Jeg har brukt motorlakk, hammerlakk, m.m. med hell.

ThePlace
18/07/11, 16:13
Har bestilt Jøtullakk i dag, så får vi se hvordan det blir.
Kan ta litt tid etter det jeg forstod, pga ferie og denslags.

Har det noen hensikt å lakkere kantene på skivene? Altså skivekantene v/rillene til ventileringen.
Det ruster jo godt der også, men blir det eventuelt værre av å lakke der? Med tanke på ventilering av skivene?

olavxxx
19/07/11, 17:52
Det har ikke noe merkbar effekt på kjølingen.
Jeg malte primært "hattene", samt der klossene ikke biter.. Etter ca. 1 år, begynner det å ruste små prikker. Brukte sort hammerlakk (uten hammerslag (silikon))

Tarell
19/07/11, 21:00
Det beste du kan bruke, med tanke på holdbarhet, temperatur og motstand mot skader.
Pulverlakkering eller keramisk lakkering.
Koster litt, men er uten tvil verdt det.
Kan få det i akkurat den fargen du vil, og skal GANSKE mye til før det sier takk for seg.

GMV
20/07/11, 17:55
Det beste du kan bruke, med tanke på holdbarhet, temperatur og motstand mot skader.
Pulverlakkering eller keramisk lakkering.
Koster litt, men er uten tvil verdt det.
Kan få det i akkurat den fargen du vil, og skal GANSKE mye til før det sier takk for seg.

Pulverlakk fungerer svært dårlig. Prøvde dette på to nye skiver før jeg monterte de. Lakken rustet vekk i store flak. Tror ikke det tåler varmen så bra. I ettertid og stort sett ellers så har jeg brukt å penslet på tokomponent lakk, det har holdt bra lenge til meg, eneste jeg gjør for å holde det vedlike er å pusse over med stålkost på vinkelsliperen og male ett ekstra strøk hver vår. Skal man få det til å holde på bremser tor jeg det må til med en keramisk lakk som bakes på ved høy temperatur.