PDA

Vis full versjon : Casterstagsforing. (får ikke på plass ny..)



Bertil
07/03/10, 19:42
skulle bytte casterstagforinger i dag, meen det var ikke så lett det gitt.. Noen som har gjort dette før? Hvordan fikk du/dere det på plass igjen?
takker på forhånd:)
å jah. Det gjelder 90" 740

kermitt
07/03/10, 19:46
ta en stål kost å gjør skikkelig godt rent inni der, så tar du god gammeldags handmakt å klemmer sammen foringa med skiver og det hele når du prøver å få mutteren til å entre på skruen. det skal ikke være nødvendig med veldig mye makt der, da er ikke hølet reint nok eller så står skiva feil vei.

Bertil
07/03/10, 19:48
ta en stål kost å gjør skikkelig godt rent inni der, så tar du god gammeldags handmakt å klemmer sammen foringa med skiver og det hele når du prøver å få mutteren til å entre på skruen. det skal ikke være nødvendig med veldig mye makt der, da er ikke hølet reint nok eller så står skiva feil vei.

Snakker du om fremre foringa du nå? den skal jeg alltids få på plass..
Det jeg trenger tips til er bakre foring. den med stål hylse.

Iversen
07/03/10, 20:36
Snakker du om fremre foringa du nå? den skal jeg alltids få på plass..
Det jeg trenger tips til er bakre foring. den med stål hylse.

Da må du vel fram med pressa da. Og presse den gamle ut og den nye inn..

kermitt
07/03/10, 20:38
ja var den fremre ja. den er er ikke noe problem :P

bakre så må du fram med presse, har ikke annet valg. eventuelt brenne den ut å kappe sundt hylsa. men du må uansett presse den inn igjen.

Bertil
07/03/10, 21:02
ja var den fremre ja. den er er ikke noe problem :P

bakre så må du fram med presse, har ikke annet valg. eventuelt brenne den ut å kappe sundt hylsa. men du må uansett presse den inn igjen.

ok.. var det jeg trodde ja:) takker

TeamBørnOut
08/03/10, 15:55
kjøp nytt stag med foringer. så kjøper du et som er litt lengre i samme slengen :)

jonass
08/03/10, 16:00
Mekonomen har justerbart.

TeamBørnOut
08/03/10, 16:03
stemmer det :)

jonass
08/03/10, 16:32
Du vet ikke hvor langt man få justert det?

TeamBørnOut
08/03/10, 16:47
jeg har målt en gang men fant det ikke ut nå :/

Men er lett å lage selv også. MEN! man ser fort hvis man justerer litt på de :P
Jeg kjøpte (først) ambulangse stag til min bil.. og fler folk la faktisk merke til at hjulet var flyttet litt forrover.. Noe jeg brydde meg lite om egentlig. men jævlig irriterende å forklare idioter hvorfor det er sånn.
å selv om man justerer de en del forrover så hjelper det ikke såååååå mye( det hjelper en del..). Men moroa kommer hvis man kjøper justerbar topplagring isteden. Det hjelper UTROLIG på 740 / 940. Er jo en del som flytter tårna når de bygger om bilene sine. Jeg skjønner hvorfor :D

SnowMan
08/03/10, 18:53
Jeg bytta til powerflex foringer fremst på mine.. Det virka som de var en del tjukkere enn orginale foringer for hjulene ble stående fremst i hjulbuen.. Syns bilen ble mye bedre i styringa av det.. mer selvopprettende og litt tyngre..

Sliter litt med understyring.. Og jeg hater understyring.. Ville justerbare topplagringer hjelpe mye på dette ?

jonass
08/03/10, 19:52
Bare justerbare topplagringer hjelper heller lite, men om de er justert riktig så vil det hjelpe

TeamBørnOut
08/03/10, 20:13
SnowMan
Kjører du FWD volvo og sliter med understyring? :P problemet pleier jo å være å få den dritten av en stiv bakaksel til å i det hele tatt være nær asfalten.

Hvordan oppsett kjører du med på bilen? Hvordan bil? Tynn krenghemmer forran? eller veldig tykk?

SnowMan
09/03/10, 06:39
Har vel egentlig stjålet tråden nå jeg men..

Jeg kjører en 940 med lesjøfors foran gule koni og whiteline 24mm stabstag.
Bak har jeg også kule koni, men stivere orginal fjærer.. de er litt rare for de stå ikke i spenn med demperene jeg har nå.. skulle sikkert hatt kortere dempere bak.. (Koni har fått en smell i vinter bak)

TeamBørnOut
09/03/10, 07:05
hehe regnet med noe sånt oppsett :D
Fjern koni driten å smell på bilstein. de får man i kortere varianter også. så du kanskje får spenn i bakfjørene.
Koni = understyring forran. på regnvær er det helt horibelt :D (uansett hvordan man stiller på dem :D). dårlige dempere tversigjennom..

SnowMan
09/03/10, 16:32
Det med regnvær stemmer på en prikk.. =) Jeg bor i valdres og kjører på snødekte veier hele vinteren så det samme gjelder da.. visst jeg bevisst kjører med sladd så slipper den ikke framme men prøver jeg å kjøre fint sitter den mye dårligere.. koni demperene har rulla snart 100 000 også så jeg regner med at de begyner å ha sett sine beste dager også..

Visst jeg først peller det fra hverandre ville du anbefale å få tak i justerbare toppskåler i samma slengen.. ?

TeamBørnOut
09/03/10, 16:35
Justerbare toppskåler gjør at du får mye mer glede av bilen ja :)
På volvotreff på rudskogen så ser man folk går å sjekker yttersiden av forhjula. du slipper å bli en av "dem" hvis du kjøper slike :)

SnowMan
09/03/10, 16:44
Ok takk :) så jeg kan regne med bedre levetid på fram dekka og altså :)

Ser at de har både sprint og Clubsport til 940 framme.. Hvilken er å anbefale i såfall? begger er 35mm kortere

TeamBørnOut
09/03/10, 16:51
ja man slipper jo å slite ytterside som man pleier å gjøre. Men det er lurt å kjøpe eller lage et tårnstag sammtidig. Det blir mye større påkjenninger for støtdemper tårna av dette :D Og de er myke som bly fra før :)
clubsport er vell litt stivere en sprint? mins jeg? har det forran på 940n min. men husker ikke hvorfor jeg kjøpte det forran og sprint bak :P (mulig de ikke hadde mer igjen bare :D)

SnowMan
09/03/10, 16:58
Skjønner :) får se hva jeg gjør.. Har egentlig tenkt bare å bruke opp bilen.. men Plutselig får jeg et infall :D hehe moro å gjøre den bedre også.. hadde store planer om multilink for et par år siden, men ble ikke noe av den gangen.. Liker 940'n veldig godt.. umulig å ta livet av :P Takk uansett :)