PDA

Vis full versjon : Takluke på 242 utett



alecxz
17/07/11, 02:01
Hei, har en 242 jeg har satt luke i, men den er ikke helt tett, hvilke pakninger trengs å byttes? Har sett Bakre og fremre pakning det går Ann å få kjøpt, men skjønner ikke helt dem, er pakninga 2 delt? Har aldri hatt ut selve luka ennå, derfor jeg spør :)

Ola Moen
17/07/11, 02:06
Eh... jeg har hatt ut hele greia jeg. det sitter en pakning rundt selve luka.
om du har problemer med vann inn i bilen ,så ville jeg sett etter om dreneringa er i orden

alecxz
17/07/11, 02:12
Eh... jeg har hatt ut hele greia jeg. det sitter en pakning rundt selve luka.
om du har problemer med vann inn i bilen ,så ville jeg sett etter om dreneringa er i orden

Hehe ja har lagt drenering i alle stolpene :p men er ikke vann, er at det suser i luka :p

Og hva er da bakre og fremre pakning?:) nå spør jeg sikkert dumt :p link: http://www.ipdusa.com/prodtype.asp?numRecordPosition=0&SEARCHWORDS=SunrooF

Ola Moen
17/07/11, 21:35
kikka på det idag, og detligger en pakning i kanten på taket. ikke på selve uka, men på taket. den er nok to-delt da.

alecxz
17/07/11, 22:38
kikka på det idag, og detligger en pakning i kanten på taket. ikke på selve uka, men på taket. den er nok to-delt da.

Okei den har tydeligvis jeg aldri hatt :p

Ola Moen
18/07/11, 14:48
hehe:)

alecxz
18/07/11, 15:54
hehe:)

heter den da framre pakning? :S

Ola Moen
18/07/11, 16:30
Ta begge to. bytt begge når du først skal gjøre det.
eller lukk igjen luka, og legg en sveis i den glippa på taket. hele veien rundt:)

alecxz
19/07/11, 00:27
Ta begge to. bytt begge når du først skal gjøre det.
eller lukk igjen luka, og legg en sveis i den glippa på taket. hele veien rundt:)

Sveise det igjen?? haha, har jo akkurat bytta taket for å få takluke jo ;)

Ola Moen
19/07/11, 03:39
Hehe:) da tror jeg nesten du bør spandere på deg begge pakningene helt nye:)

Terje1
19/07/11, 13:24
Er en lang "pakning" som sitter i selve taket irundt luka ja,og en kort en som går på tvers av taket som sitter i luka.

Disse hindrer selvsagt noe vann i å komme ned,men det vannet som kommer ned under lista skal jo ledes ned i dreneringrslangene.

Kommer det vann INN i bilen,er mest trolig disse slangene tett,evt at lista er så dårlig at slangene ikke klarer å drenere unna allt vannet som kommer.

roarrr
19/07/11, 21:43
Kan lønne seg å bruke trykkluft i de drenerings kanalene Terje nevnte, er effektivt å blåse de rene av og til.

alecxz
20/07/11, 00:42
Er en lang "pakning" som sitter i selve taket irundt luka ja,og en kort en som går på tvers av taket som sitter i luka.

Disse hindrer selvsagt noe vann i å komme ned,men det vannet som kommer ned under lista skal jo ledes ned i dreneringrslangene.

Kommer det vann INN i bilen,er mest trolig disse slangene tett,evt at lista er så dårlig at slangene ikke klarer å drenere unna allt vannet som kommer.

Slangene er nye, la jo opp nye dreneringsslanger når jeg bytta tak :p så er ikke vann jeg sliter med, men "suser" i taket når du kjører på motorvei f.eks, men det kommer jo da av den pakninga som du sier rundt, viste ikke at det skulle være en pakning der heller:p

Ola Moen
20/07/11, 00:43
De heter nok tettningslist:)

alecxz
20/07/11, 00:50
De heter nok tettningslist:)

Ja det skjønner jeg jo da.. men det står på delesia "fremre" og "bakre" pakning, men skjønner hvem som er hvem nå, den rundt taket er fremre og den bakre er den på tvers av luka.

Ola Moen
20/07/11, 01:47
Jepp:) Anbefaler deg å skifte begge to. og en liten ting til. om du demonterer selve luka, så pass på når du setter den sammen igjen, at du drar til skruene rundt sveiva skikkelig. blir det litt slakk der, så kverker du wirene.

Terje1
20/07/11, 09:21
De heter nok tettningslist:)


Kederlist faktisk,for æ være helt eksakt.

sto iallefall det på min emballasje.

bytta disse listene på min 242 nylig.


Hovedlista er et mykt tynnt plastrør som er pakket inn i et tøylignende materiale.

Er rundt tusenlappen for begge listene.