Vis full versjon : Går bare på 3 ved oppstart!?
De siste dagene har bilen bare gått på 3. Når jeg har starta bilen, men når den har stått og gått i noen min så går den på 4 igjen.
Noen som vet hva det kommer av?
De siste dagene har bilen bare gått på 3. Når jeg har starta bilen, men når den har stått og gått i noen min så går den på 4 igjen.
Diesel, bensin? 142 eller 240? Innsprøytning eller gasser?
Åja, B230F med Lh 2.2 i en 88mod volvo 240!
kan jo begynne med å bytte tennplugger, rotor og fordeler lokk.
Har først og fremst kommet til å byttet pluggen og pluggledninga til den sylinderen det gjelder. Er problemet der forsatt bør du nok se på fordeleren og rotoren.
TeamBørnOut
08/03/10, 15:51
er det ikke byttet på en stund så bytter man ALT av tenningsdeler., ikke biltema møkk...
man behøver ikke vente til bilen lider som dette før man bytter :P
kan være dritt/irr i fordeleren din. rens den, og prøv på igjen
TeamBørnOut
08/03/10, 16:24
Man renser den hvis den er full av olje og motoren lekker i bakkant. dritt å irr er et tegn på at den er gammel å børr skiftes.. koster ikke mange kronene på mekonomen og man får lavere forbruk og sprekere bil av det
Like greit å kjøpe tenningsdeler på Volvo igrunn. 200 kr dyrere enn fra Mekonomen på tennledninger, fordelerlokk og rotor. Med rabatten min ble det billigere på Volvo.
kan det være en ventil som henger litt? måle komp kansje
TeamBørnOut
08/03/10, 18:05
Da hadde den ikke blitt bedre etter litt. og det ville bråka en del + gitt helt spesiel gange i motoren
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.