PDA

Vis full versjon : Håndbrekk S40



Gubbe57
15/07/11, 20:10
Jeg har byttet caliperne bak,men får ikke til håndbrekk.
Ved stramming går venstre på,høyre uten virkning.
Er det noe justering på selve calipern?

ASK Racing
16/07/11, 23:02
skal ikke være det, du kan stramme wieren. går wieren ledig?? kan hende den har satt seg fast.

Tarell
17/07/11, 21:27
Har opplevd det samme på V40n til samboeren min.
Driver fortsatt å undersøker hva som gjør at den ikke vil samarbeide.

Hvis noen har et tips, vil gjerne vite det.
Legger ut det jeg finner hvis ingen andre gjør det først.

jan ole
17/07/11, 23:23
nye wiere?

Knuty
19/07/11, 16:58
Samme problem. Spurte hos Volvo i Bergen og de mente at det var for dårlig luftet. Jeg mente selv at det var bra luftet, men tok jobben med å lufte om igjen og da kom også brekket tilbake.

Gubbe57
19/07/11, 18:07
Ja, sannsynlig årsak.
Takk Knuty

Tarell
19/07/11, 20:27
Tenkte på det jeg også, så skiftet like godt all bremsevæsken ;)
Desverre er det fortsatt dårlig funksjon.
Nye deler på bremsene bak: (Skiftet hos forhandler før kjøp)
skiver
klosser
calippere
wire x2

Skal ta å gå over alt igjen og se om det blir bedre ;)

Knuty
25/08/11, 22:10
Funnet en løsning?

Tarell
26/08/11, 12:49
Ikke som faktisk har gjort noen stor endring......

Gubbe57
26/08/11, 16:31
Nei,får ikke til håndbrekk høyre side.
Skal prøve nye klosser,men det blir vel
ikke før til våren.

Tarell
28/09/11, 10:48
Etter å ha vært i tankeboksen noen dager fant jeg ut at nok er nok, dette SKAL jeg finne utav.
Så plukket av skivene og testet meterialets kvaliteter.
Viser seg at det er lav kvalitet på stålet i skivene, så de har mistet bitevenen, dette ble ikke hjulpet av det faktum at tulling vi kjøpte bilen av hadde justert brekket feil, så klossene subbet litt hele tiden.
Fant også ut at wirene IKKE ble skiftet slik vi ble lovet.

Alt skal skiftes bak nå, inkl. wirene.
Moralen er, ikke stol på bilselgere..........

Christian
28/09/11, 12:35
Sleit med dette på bilen til brodern og, 1996 S40.
Har inntrykk av at wire'ne på disse bilene strekker seg lett?

Tarell
28/09/11, 20:18
Sleit med dette på bilen til brodern og, 1996 S40.
Har inntrykk av at wire'ne på disse bilene strekker seg lett?

Meget mulig, det er en av tingene jeg skal sjekke.
Skal hente ut noen nye og sammenligne med måling, hvis det er slik at de blir strukket, så skal jeg se om det lar seg gjøre å designe en litt sterkere utgave.
Må jo bli kvitt problemet på lang sikt også ;)

Gubbe57
09/10/11, 20:10
Problem løst?

Tarell
09/10/11, 21:00
Venter på deler, så skal legge ut info om hvordan det gikk så fort jeg har fått gjort jobben ;)

Sagen
10/10/11, 11:57
Hei. Deler en erfaring med dere. Sleit med å få brekket til å virke skikkelig på V40'n til søsteren. Alt virket i grunn OK - også bremser. Etter mye prøving og feiling, oppdager jeg at ved å holde trykket på bremsepedalen (+ 15 til 20 sekunder), så siger den sakte innover. Ergo en lekkasje et sted. Kunne ikke se at det var nevneverdig vått noe sted, og litt vrient var det med møkkete og allerede våte kallipere etter kjøring langs vinterveier. Fant til slutt at lekasjen var i pakningen rundt akselen til håndbrekket...

Tarell
10/10/11, 19:42
Hei. Deler en erfaring med dere. Sleit med å få brekket til å virke skikkelig på V40'n til søsteren. Alt virket i grunn OK - også bremser. Etter mye prøving og feiling, oppdager jeg at ved å holde trykket på bremsepedalen (+ 15 til 20 sekunder), så siger den sakte innover. Ergo en lekkasje et sted. Kunne ikke se at det var nevneverdig vått noe sted, og litt vrient var det med møkkete og allerede våte kallipere etter kjøring langs vinterveier. Fant til slutt at lekasjen var i pakningen rundt akselen til håndbrekket...

Verdt å sjekke ;)

Gubbe57
11/10/11, 18:29
Rundt akselen i calipern?
Har nye Biltema calipere.

Sagen
24/10/11, 20:48
Rundt akselen i kalliperen ja... Dette er kallipere fra Biltema.. så OBS! Ta vare på kvitteringa, så får du nye om skjer noe.. jeg fikk :)

Joakimny91
24/10/11, 21:07
Lucas sine calipere fra biltema? har samme problemet selv... Kjenner når jeg drar i brekket at den tar mye hardere på venstre siden enn høyre