PDA

Vis full versjon : trykkluft problem 740 turbo!! trenger hjelp fort...!!



noddy
15/07/11, 20:00
Har en 1990 modell 740 med ft motor. Og bilen jager etter turtall på tomgang og det ettertenner litt. Men har funnet ut at det smeller utifra spjeldet på insprøytningssystemet og inn i slangen som går til Intercooleren. Og vist jeg tar av den slangen så går motoren tilnærma normalt! Trenger hjelp fort.. skjønner ikke hva det kan vere :s

Ola Moen
15/07/11, 20:11
Luftmengdemåleren. ta av kontakta på den istedenfor slangen på spjeldet, og se om den roer seg ned på samme måte.

tor
15/07/11, 20:20
slitt innsugspakning slitte tenningsdeler, feil på lamda, vaccumlekkasje i slanger utette ventilseter, samt tett bensinfilter er fellesnevnere på det problemet her,, men fra revolver til spøk ,,, b230fk min har "poppet" i innsuget en og annen gang etter rep av vannlekk fra topp/blokk pga opptæret topppakkning,
(ny innsugspaking) har alltid skjedd tidlig under aks, akkuratt som ikke får bestemt seg, og resulterer i et knall i innsuget:)

noddy
15/07/11, 20:23
Har prøvd det som dere skrev "/

noddy
16/07/11, 11:00
og når jeg blinder tomgangsregulatoren så går den som den skal på tomgang.. men den tuller seg fortsatt under kjøring...

Ola Moen
16/07/11, 11:03
merka du forskjell når du koblet fra luftmassemåleren?

Og har du sjekka feilkoder?

noddy
17/07/11, 13:33
merka du forskjell når du koblet fra luftmassemåleren?

Og har du sjekka feilkoder?

den starter uten luftemengdemåleren tilkobla og.. skjønner ingenting av den bilen lenger.. men lmm var ny for knapt 2 uker siden :S

Ola Moen
17/07/11, 21:41
kan godt være den som er gåen igjen. Har du mye oljesøl i trykkrøra?