PDA

Vis full versjon : Hvem porter topper?



Finken
07/03/10, 16:13
Har en 20v volvo topp jeg skulle ha gjort en skikkelig portejobb på, har tenkt på Skinne, hørt han er ganske rå, men tenkte kansje det fantes andre som var flinke å? Tips motas med stor takk. :)

Modalen
07/03/10, 16:32
Du kan høre med SWR her på forumet. Utrolig dyktig kar som leverer resultater hver gang.

RampagE
07/03/10, 22:43
http://www.topplocksverkstan.se/

Med tanke på kronekursen kan det være verdt en tur over grensa tilogmed:D

Finken
19/03/10, 01:09
Lite respons her, men har sjekka litt og fått noen priser og litt.

Det jeg har spurt alle om er max porting, altså fløde så mye som mulig uten og sveise om kanaler og ta den helt ut.
Max ventil størrelse i originale ventil seter og bytting av ventilstyringer og sliping av ventil og sete.

Først i kontakt med Skinne og ettersom jeg har hørt så er det mannen og bruke hvis man virkelig vil ha en grom topp her i landet.
Han skulle ha 10000,- + MVA

Så i kontakt med KRB, han kunne ordne imellom en svenske som var grom og porter topper for han, regner ikke med at han nøyer seg med no drit og har flere maskinister med sjuke tall og vise til.
Der var prisen 7500,- + MVA

Så fikk jeg endelig svar ifra VS, han har også mye bra tall og vise til og bygd mange motorer.
Der var prisen 15000,- + MVA

Disse prisene er vist bare ca, da noen topper ikke trengs like mye jobb som andre og noen er sikkert mer vriene og porte enn andre. Er sikkert ikke no umulighet og kunne snakke seg unna momsen heller hos noen av dem, men er ihvertfall helt klart hvor toppen min ender. :)

jonass
19/03/10, 11:24
Det var store prisforskjeller. Man får jo noen timer i benk for 7500kr og.
Hvilke suge effekter kan man regne med de forskjelliges jobb? Sa de noe om det?

Finken
19/03/10, 13:20
Det har jeg ikke spurt om, det kommer jo ann på ganske mye, Hva slags deler man ellers har i toppen, spjellhus og bånndel. Men var med på bremsing av s1 til krb i helga og var jo ikke tvil om at den toppen funka, man henter ikke effekt kun på svær turbo hvis ikke toppen klarer og svelge unna. Blir nok bra. :)

jonass
19/03/10, 13:24
Selvfølgelig er topp en stor del av effekten man kan få.
Var det femmer topp du hørte etter ang pris?

Njål Nilssen
20/03/10, 13:28
SWR (Skunk Works Racing) virker som en fornuftig fyr, har diskutert endel med han her inne, og virker som han har god peil. Porting er en ting, men få deg en god kam også: Det kan han vel sikkert også fikse for deg...

SWR
20/03/10, 14:42
Nå er jo greia om du skal fløde MEST eller om du skal ha max effekt ut av det... de henger nemlig ikke sammen som erteris de to parameterene der.. ;)

Finken
20/03/10, 16:18
Har vel ikke snakka så mye om verken topp effekt eller mest mulig fløde med noen av dem, de har kommet med to alternativer, porting og race porting. Er Race porting jeg har fått pris eksempler på.
Angående kammer så har jeg go erfaring og fått go service hos km cams, så blir han som skal lage kammer til motoren min ihvertfall.

SWR
20/03/10, 16:55
Kenneth lager kammer til de fleste her i landet han... nesten alle "detta firmaet har denna verstingprofilen du ikke får andre steder"-greiene er laget av ham på specs fra byggerene. Been there done that. :)

Dekka de prisene der kun porting + setejobb + ventilsliping og bytting av styringer?

Eller dekket det demontering, vask og rensing av komponentene, glassblåsing av kammere og ventiler, flowtest for å vite hva man har å jobbe med av problemer, analyse av resultatet, portinga, styringsbytte med honing til stammediameter, setejobb, ventilsliping, re-flow av resultat, planing, sluttvask og montering, sånn det burde..?

Da har de gutta i siste tilfellet enten en burgertallerken-i-timen timepriser sammenlignet med M-T eller OSS... eller så gjør de en hel 20V-topp optimal med bare 5-6 timer sliping (Riight... bedre ja, optimal ikke f på den tiden) for å ikke jobbe til svart-priser og knapt nok det... Men men, dem om det... :)

Mistenker at du tok jobben via Kai? :)

Finken
20/03/10, 17:23
Toppen er demontert, nye styringer og ventiler sender jeg med, så er inkludert sliping av seter, ventiler og tikpassing av styringer, montering av ventiler, pushere og kammer tar jeg sjøl.
Brukte han svensken via Kai ja, ser at de toppene han har levert funker, så er ikke så veldig bekymra over at det ikke blir gjort en bra jobb. :)