PDA

Vis full versjon : Tannstang V70 98



martho
15/07/11, 07:52
Var på Eu kontoll idag, der fikk jeg bekreftet det jeg hadde mistanke om. Tannstangen min lekker, så fikk toer feil på den samt stor slitasje på begge indre endeledd. Så denne må nok skiftes! 2 stk toere i en unit :P
Dette er noe som er noe kostbart forsto jeg på verkstedet, og de anbefalte ikke brukte..
Men syns ikke prisen var så gal som jeg trodde, Scstyling har komplett tannstang for 4500 :) det var ikke så galt syns jeg.

Så derfor spør jeg om noen her har erfaring med de tannstengene de selger? Er de å anbefale?

Takker for alle svar!

Asgeirhalvorsen
15/07/11, 08:29
bør bytte servopumpe i samme slengen. da den ofte er en årsak til lekkasje i tannstang.

Holger
17/07/11, 19:06
bør bytte servopumpe i samme slengen. da den ofte er en årsak til lekkasje i tannstang.

Hei

Kan du forklare hvordan servopumpa kan være årsak til lekkasje på tannstanga?

martho
17/07/11, 19:35
Hei

Kan du forklare hvordan servopumpa kan være årsak til lekkasje på tannstanga?

Forsto heller ikke helt det hvordan den kunne være årsak til det. Men lekker gjør den! Tipper nok det er alderen som har tatt min tannstang :p hehe.

Noen som har erfaring med hvordan disse er og skifte selv? Det er en god del arbeid ser det ut som..

Holger
17/07/11, 19:50
hvilken V70 modell har du

martho
17/07/11, 20:33
hvilken V70 modell har du

Jeg har en 1998 mod, 2.0 LT.

Asgeirhalvorsen
17/07/11, 23:53
når pumpe blir sliten kan metalldeler fra den ødelegge tettingene i tannstangen. Skjedde hos meg. byttet stang etter 1 mnd gikk den lekk. Da var det metalpartikler i tannstangen. Har nå byttet både stang og pumpe.
Hvis pumpen lager mye lyd ved fult utslag er den dårlig.

martho
18/07/11, 09:19
Da skal jeg få sjekket det :)

lyngen
18/07/11, 19:31
scstyling er å stole på ja, selger orginaldeler til en veldig billig pris :D

Espen69
18/07/11, 21:32
Lurt å flushe servosystemet når du bytter deler! Kjør igjennom masse servoolje mens du vrir på rattet. Litt søl, men er nyttig uansett om du bare skal bytte tannstang og ikke pumpe. Det finnes også magnetfiltre til å sette på servoslanger (retur) samt på automatgirsystemet. Lurt - de samler opp eventuelle spon i sytemet.

martho
18/07/11, 22:37
Lurt å flushe servosystemet når du bytter deler! Kjør igjennom masse servoolje mens du vrir på rattet. Litt søl, men er nyttig uansett om du bare skal bytte tannstang og ikke pumpe. Det finnes også magnetfiltre til å sette på servoslanger (retur) samt på automatgirsystemet. Lurt - de samler opp eventuelle spon i sytemet.

Da var ny tannstang bestillt hos SCstyling :) Takker for tipset.. Mulig det blir et verkstedsopphold for og skifte den da det er det enkleste :P
Ser ikke så lyst på og begynne på det selv. Men jeg skal nevnes at jeg ønsker flushing...