PDA

Vis full versjon : Ryggelysbryter på girkasse 850 (LØST)



hammerpaal
15/07/11, 00:59
Skal skifte ryggelysbryter på girkassa på 850'n min. Får ikke brukt skiftenøkkel, men har hørt man kan bruke en "oxygen sensor socket" til å skru den ut, men er usikker på dimensjonen på bryteren. Noen som har kjennskap til om den er 22 mm? :)

C.Erstad
15/07/11, 03:32
Skal skifte ryggelysbryter på girkassa på 850'n min. Får ikke brukt skiftenøkkel, men har hørt man kan bruke en "oxygen sensor socket" til å skru den ut, men er usikker på dimensjonen på bryteren. Noen som har kjennskap til om den er 22 mm? :)

Det kan godt være! :)

Har ikke bytta disse før, men tror den er i den størrelsen!

Kjetil Krømcke
15/07/11, 12:45
jeg brukte langpipe, det er 22mm ja

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1554.jpg
Hentet fra Volvoforum

brynna
15/07/11, 17:29
Skal skifte ryggelysbryter på girkassa på 850'n min. Får ikke brukt skiftenøkkel, men har hørt man kan bruke en "oxygen sensor socket" til å skru den ut, men er usikker på dimensjonen på bryteren. Noen som har kjennskap til om den er 22 mm? :)

sjekk om du har fått slitasje i armen nedi kassa. Hvis, hjelper det lite å skifte bryteren. Da er både den gamle og nye for kort.

Sjekk her: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=18813

Frank
15/07/11, 20:25
trenger ikke langpipe heller,bruk en vanlig 22mm kopp. sett koppen på og stikk forlenger på pipen og løsne brytern.

hammerpaal
15/07/11, 22:17
Takker for svar!

Ryggelyset fungerer periodevis, og pleier å komme med en gang. Noen ganger må jeg holde girspaken bakover for at det skal komme.
Skal sjekke ut det du snakker om slitasje på armen når jeg får riktig verktøy.

Kjetil Krømcke
16/07/11, 01:13
trenger ikke langpipe heller,bruk en vanlig 22mm kopp. sett koppen på og stikk forlenger på pipen og løsne brytern.

Mye mulig det, men husker jeg brukte langpipe for de "vanlige" var så veldig korte.

brynna
16/07/11, 06:14
Takker for svar!

Ryggelyset fungerer periodevis, og pleier å komme med en gang. Noen ganger må jeg holde girspaken bakover for at det skal komme.
Skal sjekke ut det du snakker om slitasje på armen når jeg får riktig verktøy.

Har den dette symptomet garanterer jeg nesten at det er slitasje på girarma. Les tråden det linkes til i ett innlegg lengre opp, så løser nok dette seg

Frank
16/07/11, 20:51
Mye mulig det, men husker jeg brukte langpipe for de "vanlige" var så veldig korte.

ja det vet æ men har du ikke langpipe så går det med en kort. trenger jo kun å løsne den så kan du skue den ut med fingrene.