PDA

Vis full versjon : Bremser 242

-S.Johnsen-
14/07/11, 21:37
Noen som veit om noe sted som det selges komplette bremser? (klosser,skiver,caliper)
1982 Volvo 242

Trenger ikke være noe værsting greier da jeg har satt av ca 5.000,- til bremser :)

VolvoR-Sport
14/07/11, 21:52
mekonomen osv :)

Sebbe
14/07/11, 21:55
bcb.no har noen kit med litt grommere skiver og klosser til cirka den prisen, men om du skal ha grommere calippere må du opp litt i pris

-S.Johnsen-
14/07/11, 22:02
mekonomen osv :)

har tenkt på biltema... men kunne egentlig tenke meg noe litt grommere enn orginalt, men lommeboka skriker da jeg sier det :D

volvo
14/07/11, 22:41
har tenkt på biltema... men kunne egentlig tenke meg noe litt grommere enn orginalt, men lommeboka skriker da jeg sier det :D

Vær god mot deg selv, og styr unna av prinsipp !!

Er standar akseptabelt., får du komplette bremser m calip.,skiver og klosser for pengene du har lagt unna, hos f.eks BCB.
Rabatt er det for medlemmer der også.

Vil en legge litt mer i det, har de "sports" pakker, m andre skiver og klosser.

fjelling
15/07/11, 07:40
caliperene til 240 er faktisk veldig bra så om du bytter til noen litt grommere klosser og skiver plus at du passer på å ha ny og god bremsevæske så skal du se at du får gode bremser.

Har selv vært med og montert willwood 6 stempla på en rallybil og endte med å bytte tilbake til standard volvo.
Willwood er i aluminium og ved hard bruk så virket det som om disse blei myke og flekset så man fikk en helt merkelig pedal og var guffent å kjøre med.
Pluss at med slike skiver med løst senter så måtte vi bytte skiver etter 3 løp også, og da blir det en dyr driftskosnad ved bruk av "grombremser" også.

Så 240 bremsene er mer enn bra nok selv til en 250hk rallynasjonal bil.

Christian
15/07/11, 08:31
To nye kalipere, fire nye slanger, to nye skiver, og et sett klosser + monteringsett har en veiledende utsalgspris på 4688,- hos Mekonomen. Da får du bra bremser.
Dette er riktignok bare foran.

ss242
15/07/11, 21:39
Fra FCP og med litt is i magen, burde du få det samme for ca 2000 mindre.