PDA

Vis full versjon : volvo s70 t5 svinghjul



Sjur
13/07/11, 21:23
har kraftige vibrasjoner ved løsing når eg skal kjøre. har fått konstatert at det er svinghjulet som er ødelagt.. er et dobbeltmasse svinghjul med fjæring. lurer på om noen kan hjelpe meg med å få tak i eit nytt et, eller om det er mulighet for å bruke et vanlig enkeltmasse svinghjul, med fjæret lamell i steden for det eg har nå????

Tarell
13/07/11, 21:39
Usikker på om det går helt smertefritt å skifte fra dobbelmasse til enkelmasse, pga signalet på giveren, men tror det skal gå.
Ellers passer de 100% om hverandre.

Billige svinghjul i god stand finnes det mange av her:
www.bildelsbasen.se

C.Erstad
13/07/11, 21:45
Har sett folk som bytter ja, så skal gå! :)

Sjur
13/07/11, 22:09
men viss eg skal bytte til enkeltmasse må det ombygges eller fins det noen som passer rett i? noen norske nettsider som har sånne enkeltmasse eller dobbeltmasse??

Sjur
13/07/11, 22:55
hvis eg skal bytte om til enkeltmasse svinghjul ka type svinghjul og clutsh må eg ha som passer til 850 t5 motor og orginal s70 manuell kasse?

Tarell
14/07/11, 04:35
Hvis som C.Erstad sier og som jeg regnet med, så går det fint.
Svinghjulene passer rett om hverandre, trenger ingen ombygging.
Clutch, bare bestille en som er til enkelmasse og turbo ;)
BCB har kanskje, men du finner garatert svinghjul på adressen jeg oppga tidligere.
www.bildelsbasen.se
Og det er helt trygt å handle med dem, har gjort det endel ganger etterhvert.
Men clucth, kjøp nytt, enten Volvo originalt, BCB, Volvo huggern eller andre som har.

Sjur
14/07/11, 12:29
noen som vet eksakt ka del eg trenger?

GMV
14/07/11, 12:49
Pass på så du får svinghjul til 240mm clutch, dvs T5 eller andre med stor motor. Finnes en fuskeutgave på 228mm som du absolutt IKKE skal ha, da får du problemer med å finne deg clutch som håndterer effekten.