PDA

Vis full versjon : Ettermontere fjernstyrt sentrallås 96mod 850



kirkis
13/07/11, 19:57
Har nå ettermontert fjernstyrt sentrallås på 850'n min.
Denne er av typen VGA II, men jeg har ikke montert noe av alarmdelene, kun fjernstyringa på sentrallåsen jeg skal bruke.

Har koblet inn releet og programert fjernkontrollen. Alt virker bortsett fra på førerdøra. Denne forblir låst/ulåst uavhengig av hva jeg gjør med kontrollen.
Noen som kan vite noen grunn til dette?

Lurer også på om bilen skal låse seg selv etter en hvis tid hvis den blir låst opp med fjernkontrollen og bilen ikke blir rørt/brukt. ?

Agrostar
13/07/11, 20:23
Hadde du sentrallås ifra før, styrt av nøkkelen/tuppen på toppen av døra?

kirkis
13/07/11, 20:26
Har hatt vanlig sentrallås ja, men har måtte brukt nøkkelen i nøkkelhullet på døra.

Er ikke helt sikker på hva du mener...

Agrostar
13/07/11, 20:28
Da er det vel mest sansynleg ein ganske enkel grunn til at fjernstyringa av sentrallåsen ikkje fungerar på førardøra, du har ikkje motor der :)

kirkis
13/07/11, 20:34
Okei.
Er denne enkel å ettermontere? Hvor sitter den?

Noen som vet om bilen skal låse seg automatisk etter en viss tid?

mrstfu
13/07/11, 20:34
Enig med Agrostar her.

Om du sitter inne i bilen med alle dører lukket, og trykker ned låseknappen på høyre fremdør, låses alle dørene, dvs hvis høyre fremdør låses med fjernkontrollen, er det elektriske signalet til stede for å låse førerdøra og. At den ikke gjør det, skyldes da mest sannsynlig defekt motor på førerdøra, eller at den på en annen måte ikke får frem signalet.

Du har ikke byttet motor i førerdøra, tilfeldigvis?

mrstfu
13/07/11, 20:35
Ang låsing etter en viss tid... Jeg har ikke opplevd at 850 gjør dette, jeg har først lagt merke til det på V70N. Kan hende jeg tar feil, men det skjer hvertfall ikke på min. Nå har ikke jeg fjernkontroll eller alarm, riktignok, men slik er det hvertfall.

Agrostar
13/07/11, 20:44
98 945 til kreket låser seg sjøl iallefall etter eit minutt eller noko i den dur om du låser den opp med fjernkontroll og ikkje opnar ei dør.

kirkis
13/07/11, 20:44
Passasjerdør, bakdører og bagasjelokk låses med fjernkontrollen. Er kun førerdør som ikke låses.
Førerdør låses heller ikke opp/igjen hvis jeg bruker nøkkelen i noen andre låser.
Hvor sitter denne motoren? Har ikke byttet noe inne i døra.

Selvlåsinga skjer kun når jeg låser opp bilen med fjernkontrollen.

kirkis
13/07/11, 20:46
98 945 til kreket låser seg sjøl iallefall etter eit minutt eller noko i den dur om du låser den opp med fjernkontroll og ikkje opnar ei dør.

Akkurat det gjør min også. Har vært borti det samme på en 06' Transporter (uten sammenligning forøverig, da det er en bil med MYE mer elektronisk tull), men hadde ikke trodd det var sånn på en gammel volvo.

Agrostar
13/07/11, 20:47
Høyrest ut som at alt er som det skal vere, men du må nok ta av dørtrekket på førardøra og sjekke om det er motor der eller ikkje.

mrstfu
13/07/11, 20:47
98 945 til kreket låser seg sjøl iallefall etter eit minutt eller noko i den dur om du låser den opp med fjernkontroll og ikkje opnar ei dør.

Om du åpner ei dør da? Kan tenke meg systemet låser automatisk så lenge det ikke er mulighet for at du kan legge igjen nøkkelen inne i bilen.


Passasjerdør, bakdører og bagasjelokk låses med fjernkontrollen. Er kun førerdør som ikke låses.
Førerdør låses heller ikke opp/igjen hvis jeg bruker nøkkelen i noen andre låser.
Hvor sitter denne motoren? Har ikke byttet noe inne i døra.

Selvlåsinga skjer kun når jeg låser opp bilen med fjernkontrollen.

Hvis du tar av dørtrekket på døra (4-5 torx20 skruer i underkant, og muligens to torx30 under dørinnlegget, i tillegg til den svarte plasten på døråpneren), og følger staget fra låseknappen nedover, finner du den rimelig lett, mene rjeg å huske.

kirkis
13/07/11, 20:54
Er sikkert bare en sikkerhetsløsning som skal hindre at du låser opp ved en feiltakelse og at bilen skal stå ulåst.

Skal ta av dørtrekket å sjekke i morgen. Regner med at du lett får øye på motoren hvis den sitter der?

mrstfu
13/07/11, 20:58
Burde ikke være noe problem i det hele tatt... husker ikke helt, mulig den sitter inne i døra, altså mellom de to lagene med stål i døra...


Jo, det stemmer nok. Følg staget fra knapppen og ned, den går gjennom stålet til en sak som sitter på innsida. Begynn med å skjekke tilkoblinger av ledninger og slikt.

Ettersom selve låsen er mekanisk og kan låses med nøkkelen, vil låsen funke uavhengig av det elekjtriske, men det vil ikke dra med seg resten, ei heller låse når resten låses.

kirkis
13/07/11, 21:00
Takker for svar, skal sjekke ut dette litt nærmere i morra.

kirkis
19/07/11, 21:34
Har sett nermere på dette og kan ikke helt si at jeg ser noen motor oppi der. (var ett ekstremt trangt og vondt sted å se)
Har også sett på en annen dørslås jeg har (som ikke sitter i ei dør) og er ikke helt sikker på hvordan jeg ser om det sitter motor eller ikke der, noen som kan si hva jeg skal se etter?