PDA

Vis full versjon : Problemer med automatkasse, 940 B230FK



stornes
12/07/11, 22:52
Hei!
Har en 1995 940 med FK og automat, her om dagen merket jeg at girkassen ikke var helt seg selv. Hvis jeg for eksempel ligger i 30km/t og gasser litt hardt så virker det som den slurer litt så hågger den tak. Hvis jeg kjører i 50km/t å tar kickdown så girer den ikke videre oppover. den ligger på turtallsperra. Utover dette er den grei, men lurer på hva som gjør til disse problemene og om det er tegn på havari snart? Som jeg vet er det ikke blitt skiftet olje på kassa, hadde det hjulpet noe? Skal sette inn m90 men hadde vert fint å ventet litt med det.
Takker for svar!

MVH

s4nd3r
13/07/11, 00:59
ka kassa har pasert 300.000 uten olje skift? :p
første du kan gjør, er og peile olje... og fylle etter det som mangler..
en gul dipstic att med den røde peile pinnen for motor oil.. og du fyller på ATF olje gjennom peile røret til automat kassa.... (oljen skall være rød btw)

stornes
13/07/11, 09:40
ka kassa har pasert 300.000 uten olje skift? :p
første du kan gjør, er og peile olje... og fylle etter det som mangler..
en gul dipstic att med den røde peile pinnen for motor oil.. og du fyller på ATF olje gjennom peile røret til automat kassa.... (oljen skall være rød btw)



Bilen har gått 230 000km, vet at oljen ikke er blitt bytta de siste 15 000km. Ojlenivået er bra, hadde det hjulpet og skifte olje?
Lurer på om det er verdt å skifte olje ettersom at kassa skal hives på sjøen utover høsten:p

jan_m
13/07/11, 10:28
er det ikke dx2 olje du skal ha på kassa? eneste er vel at vis du ikke gjør no med det blir den jo dårligere og dårligere...

jbolaisen
13/07/11, 15:47
Send en melding til Kodja og spør! Han havarerte en automatkasse på sin 940.. Han vet vel hva tegnene til haveri er..