PDA

Vis full versjon : div spm. ang kjøp av v70n d5



eab
12/07/11, 20:49
Hei

Nå har jeg muligheten til å få kjøpe en 2002 modell v70 d5. I den forbindelse har jeg noen spørsmål som forhåpentligvis kan besvares av dere :)

Bilen mangler kjørecomputer, er det mer enn en softwareoppdatering som skal til for å få dette? Nå er det bare tidsur for park.varmer og feilmeldinger som vises.

Litt i samme tråd som over; Er det mulig å bytte ut instrumentpanelet med den typen som kom i 2003(?), altså den typen som har mørkere bakgrunn og kromringer rundt instrumentene?

Bilen er importert fra Tyskland i 2007, har tyske biler like god understellsbehandling som norsksolgte biler?

DSTC, er det både antispinn og antiskrens?

Så det siste, og viktigste spørsmålet:

Bilen er en koksgrå 2002 modell,195000km, d5 og automat. Sort skinn, varme i setene, el-sete m/memory, telefon, 2-sone klima, takluke, rails, dstc, cruisecontrol, osv. til 125000kroner. Er dette en grei pris for en slik bil?


Andre tips og råd er velkommne :)

mister j
14/07/11, 20:05
Hei

Nå har jeg muligheten til å få kjøpe en 2002 modell v70 d5. I den forbindelse har jeg noen spørsmål som forhåpentligvis kan besvares av dere :)

Bilen mangler kjørecomputer, er det mer enn en softwareoppdatering som skal til for å få dette? Nå er det bare tidsur for park.varmer og feilmeldinger som vises. Ja, men prisen er stiv, tror vi snakker 3-4 lapper :(

Litt i samme tråd som over; Er det mulig å bytte ut instrumentpanelet med den typen som kom i 2003(?), altså den typen som har mørkere bakgrunn og kromringer rundt instrumentene? Det er fult mulig å bytte skivene, og også hele instrumentet om du vil det.

Bilen er importert fra Tyskland i 2007, har tyske biler like god understellsbehandling som norsksolgte biler? Finner nesten ikke en v70n som ruster ;)

DSTC, er det både antispinn og antiskrens? Jepp.

Så det siste, og viktigste spørsmålet:

Bilen er en koksgrå 2002 modell,195000km, d5 og automat. Sort skinn, varme i setene, el-sete m/memory, telefon, 2-sone klima, takluke, rails, dstc, cruisecontrol, osv. til 125000kroner. Er dette en grei pris for en slik bil? Virker som om prisen er fornuftig, men føler meg ikke helt kompetent til å vurdere dette.Men virker som om bilen har et høyt speck da, med mye utstyr.


Andre tips og råd er velkommne :)

Lykke til :)

mrstfu
14/07/11, 20:28
Erfaringer å legge til mister J's svar, mine erfaringer er fra en 2004 D5:


Hei

Nå har jeg muligheten til å få kjøpe en 2002 modell v70 d5. I den forbindelse har jeg noen spørsmål som forhåpentligvis kan besvares av dere :)

Bilen mangler kjørecomputer, er det mer enn en softwareoppdatering som skal til for å få dette? Nå er det bare tidsur for park.varmer og feilmeldinger som vises. Verdt pengene. Om du lar kjørecomputeren vise nårværende forbruk, snittforbruk eller hvor mye det er igjen på tanken, går forbruket ned:D Fakta!

Litt i samme tråd som over; Er det mulig å bytte ut instrumentpanelet med den typen som kom i 2003(?), altså den typen som har mørkere bakgrunn og kromringer rundt instrumentene?

Bilen er importert fra Tyskland i 2007, har tyske biler like god understellsbehandling som norsksolgte biler? Som mister J sier, lite med kritisk rust på V70N. Dog kan jeg nevne endel overflate rust, i små grupper på tak og panser. Kan være steinsprut, men verdt og nevne.

DSTC, er det både antispinn og antiskrens?

Så det siste, og viktigste spørsmålet:

Bilen er en koksgrå 2002 modell,195000km, d5 og automat. Sort skinn, varme i setene, el-sete m/memory, telefon, 2-sone klima, takluke, rails, dstc, cruisecontrol, osv. til 125000kroner. Er dette en grei pris for en slik bil? Synes det virket som en fin pris, fatters kjøpte sin 04 D5 for halvannet år siden, riktignok gått en del som taxi, men tatt godt vare på. Han betalte 140lapper. D5 er en fantastisk maskin, selv før den blir "oppgradert" med en chip:D Hadde langkjøringssnitt på 0.44 nå på søndag:D

Andre tips og råd er velkommne :)

cortinaterje
14/07/11, 21:35
Jeg er enig i at det er en fantastisk maskin, men 044 på mila. Tror du må ta en manuell måling her :)

Når min for noen år siden fortalte meg at den gikk på ned mot 0,45 på mila begynte jeg å stusse.
Måler den hver gang nå. Rund 0,8 i byen og 0,7 ute på vegen. Med eller uten ppc gjør lite til og fra. Ikke galt det heller.

Henger jeg på vogna går det 1,2 ltr suppe pr mil.

mrstfu
14/07/11, 21:56
Jeg er enig i at det er en fantastisk maskin, men 044 på mila. Tror du må ta en manuell måling her :)

Når min for noen år siden fortalte meg at den gikk på ned mot 0,45 på mila begynte jeg å stusse.
Måler den hver gang nå. Rund 0,8 i byen og 0,7 ute på vegen. Med eller uten ppc gjør lite til og fra. Ikke galt det heller.

Henger jeg på vogna går det 1,2 ltr suppe pr mil.

kan jo alltids hende kjørecomputeren måler feil, men hoderegninga i edru tilstand sier noe i samma gata. nå skal det sies, jeg hadde med meg mormor:eek: og hennes senile venninne på 76år:eek::eek::eek:, så frisk kjøring var fraværende:D
har kjørt den strekka, ca 30 mil, på 0.46 inkludert forbikjøringer og litt tvilsomme hastigehter før.

igjen, de fleste biler går jo mest effektivt i motorveihastigheter. mener å huske 850 2.5 10v går mest effektivt (lengde x brukt drivstoff) på rundt 2250rpm i 5gir... muligens noe lavere på D5, men å ligge på 1200 i 60km er ikke tingen:D