PDA

Vis full versjon : LH2.4 og E-Nett spm



Anders Dybvadsskog
12/07/11, 17:47
Lurer på noe her, har 9 pol stikken ved hjernene på lh2.4 nettet, hva skal hver av dem til?

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1282.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1281.jpg

Anders Dybvadsskog
13/07/11, 10:03
Håper noen kan forklare:) er helt noob når det kommer til dette og forsto ikke mye utav guiden over det..

Wakdar
13/07/11, 12:30
Dette er veldig enkelt om du bare leser og tenker litt. ;)

-tynn grønn fra lh2.4 pinne 14 til ac pressure switch (glem denne)
-tykk rød /gul fra bensinrele til hoved pumpe (monter sikring på denne)
-tynn rød/grå fra lh 2.4 til ac rele (glem denne)
-tynn blå (se uthevet tekst under)
-hvit/rosa lh 2.4 pinne 22 til instrument lampe lamda sonde( hvis du har)
-violet lh 2.4 pinne 26 til instrumentpanel vekslingsindikator (Glem denne)
-tynn blå/sort lh2.4 pinne 34 til speedometer (kobles på samme ledning som kommer fra bakaksel, men bare å drite i)
-tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50)
-tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde- kobles sammen med tynn blå.
-tynn rød\svart - finnes kun i enkelte 9-pol ledningsnett og kobles sammen med den blå.

MAO så er det kun 4-5 kabler i tillegg til hovedstrøms ledningen som man skal bry seg om:
-tykk rød /gul fra bensinrele til hoved pumpe (monter sikring)
-tynn blå (Se uthevet tekst under)
-tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50, event kobles den rett på starteren)
-tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde, kobles sammen med tynn blå.
-tynn rød\svart sammen med tynn blå dersom den finnes(kun enkelte 9-pol nett).

DERSOM MAN HAR DEN BLÅ\GULE skal denne kobles på samme ledning som går fra tenningslås til starter. Denne ledningen er også en tynn blå\gul ledning. Du finner den lett bakpå tenningslåsen. Den tynne blå og tynne blå\gule må IKKE kobles sammen, da vil starteren være på heletiden. Må kobles som beskrevet. Altså tynn blå får + strøm i hakk 2 og 3 og tynn blå\gul får + strøm KUN når starteren går.

DERSOM MAN IKKE HAR DEN BLÅ\GULE,som er det mest vanlige, kobles den tynne blå til en ledning\sikring som har strøm på hakk 2 og 3, f.eks coilledningen. ]

Anders Dybvadsskog
13/07/11, 18:19
ok, da var det slikt jeg trodde:p nei da må jeg oppover å prøve meg igjen en dag:)