PDA

Vis full versjon : uling/ skrapelyd 97 volvo v70 awd



v o l v o power
11/07/11, 21:46
hei, kjøpte meg en 97 volvo v70 2.5 awd for ca 2 uker siden.
på fredag så begynte det å komme en svak ulelyd foran i bilen et sted når jeg kjører, er værst ved ca 60-80 km/t. dette har bare blitt værer i løpet av helga, i tilleg så har det kommet en skrapelyd når jeg svinger i lav fart, det vibererer i hele bilen. hvis jeg gir gass å svinger litt samtidig så hjulene spinner så hopper bilen på veien nesten, å det skraper ett sted foran.

noen som kan ha noe svar på hva dette er? mistenker ett hjulager, og en drivaksel kansje? håper på ett rask svar:)

MrX
11/07/11, 21:53
Høres ut som ett hjullager.

Turbokim
11/07/11, 21:55
hei, kjøpte meg en 97 volvo v70 2.5 awd for ca 2 uker siden.
på fredag så begynte det å komme en svak ulelyd foran i bilen et sted når jeg kjører, er værst ved ca 60-80 km/t. dette har bare blitt værer i løpet av helga, i tilleg så har det kommet en skrapelyd når jeg svinger i lav fart, det vibererer i hele bilen. hvis jeg gir gass å svinger litt samtidig så hjulene spinner så hopper bilen på veien nesten, å det skraper ett sted foran.

noen som kan ha noe svar på hva dette er? mistenker ett hjulager, og en drivaksel kansje? håper på ett rask svar:)

sikkert drivaksel, det er sjuke på awd biler fra 97 til 00:P men er stor mulighet for at det er hjullager å siden det rister my.

v o l v o power
11/07/11, 22:01
ja får håpe det bare er det og ikke noe mere alvorlig greier:) tenkte kansje på at det kunne være noe med vinkelkassa, at det hopper over noen tenner der eller no? skal ha den på bukk til helga, så får se åssen det ser ut frammi der:)

cossykiller
12/07/11, 15:38
om det er vinkelkassa, så er hele greia gåen, sitter ei hylse ifra hann til hann der som er skal ryke før den tar splinesa..

v o l v o power
12/07/11, 19:02
oki, for hvet at awd funker, men den kobler veldig seint inn syns jeg:O

Nilsebu
13/07/11, 01:18
oki, for hvet at awd funker, men den kobler veldig seint inn syns jeg:O

Det er pga at det er viskosekobling som styrer bakhjulene. Litt treige i starten, men når de får varmet seg opp så kommer de på fort.

Men ikke prøv på dette så mye på asfalt, da denne typen awd er litt sensitiv. Vent heller til snøen kommer, da kan du leke deg :)

cossykiller
13/07/11, 08:27
er slik når viskosa er varm også at frhjula må spinne halvannen runde før awden slår inn, så derfor om du nesten setter deg fast, så må du ikke stoppe opp når den begynner og slippe...

v o l v o power
14/07/11, 20:42
Hadde bilen på bukk i sta, når jeg satt den i gir og gikk under bilen kom det en skrike lyd fra mellomakslingen, men ikke noe fra bakaksling eller vinkel kassa, så da er det vel lageret son gsr gått regner jeg med? Så tok jeg ut peile pluggen på vinkelkasss, var spon på den, å da lukta skikkelig brent olje, å det var alt for lite olje på den. Når jeg kjører sakte, tar inn clutchen og svinger så vibererer det veldig i hele bilen, har bare blitt verre denne uka.

Kan dette ha noen sammenheng med aksling/ vinkelkassa?