PDA

Vis full versjon : skal på eu kontroll



chrissi504
11/07/11, 15:25
skal nå på eu kontroll, må man ha godkjent senke sett på bilen for at den skal gå igjennom u kontrollen?

har senka den 30 men har ikke vert å fott det godkjent.

Espedalen
11/07/11, 15:39
Ja, man må ha det stempla i vognkortet om du har senka bilen, altså, senkefjører som er TÜV godkjent.

chrissi504
11/07/11, 16:49
så da kan jeg bare glemme og komme å få den godkjent da jeg ikke har tuv papirene lenger'?

Team Tynner
11/07/11, 17:13
får nye tuv papirer av forhandleren som selger senkesetta..

gleid
14/07/11, 21:29
Jeg hadde en 244 som jeg bare hadde kappa fjørene på. Ingen ting i vognkortet. Gikk gjennom EU 3 ganger! I kid you not! Og det var forskjellige verksteder hver gang. Og de fjørene var så korte bak at de "spratt" ut når bilen ble heist opp. Haha. Lo like godt hver gang jeg kjørte fra EU kontroll med godkjent papirene i handa :D

chrissi504
15/07/11, 08:54
hehe får håpe det går bra med meg og da?

hvor mye kappa du ca?

R.G
15/07/11, 09:00
er bare å sende igjennom. ikke sikkert dem anmerker det. mange steder dem ikke gjør sånt pga senkesett. værre med motor o.l som ikke samsvarer med papira på bilen.

gleid
15/07/11, 09:14
hehe får håpe det går bra med meg og da?

hvor mye kappa du ca?

Husker ikke i farta, men kappa så mye bak som sagt at fjørene ble for korte slik at de spratt ut når den ble jekka opp :rolleyes:

Hadde tilogmed bilen på etterkontroll 2 av gangene for andre småting. Etter min er erfaring er de mest opptatt av rust i bærende konstruksjon, bremser, lys og oljelekasje. Den bilen jeg snakker om hadde tilogmed så mye CO utslipp at måleinstrumentet deres bare sa "9.99" Hehe, de godtok det også faktisk, selvom jeg mistenker at jeg var ekstra heldig med akkurat det :p

gleid
15/07/11, 09:17
Kan jo også tilføye at jeg var på seniltrangsynet for å godkjenne senkesett på BMWen min. Jeg har ettermontert xenon på den bilen og da skal man egentlig ha aut. nivåjustering noe jeg ikke har. Kontrolløren på den stasjonen titta på lyktene mine og sa "Orginale xenon lys ja, bra." Jeg bare nikka og takka gudene for at de ikke alle er like obs på ting. Bare et eksempel til på hvor vanskelig det er for de å få med seg alt.