PDA

Vis full versjon : During/ulyd fra forstilling ved kjøring i vann.



hovree
11/07/11, 13:48
Når jeg kjører vann , når det regner som værst nå i sommer, kommer det en during og metallisk lyd fra høyre forhjul. Den blir borte hvis jeg stopper og kjører igjen, den forsvinner også hvis jeg kjører ut av hjulsporene som er fulle av vann. Var på bilia og de hadde bilen på bukk, fant ikke noe galt. De hadde aldri hørt om noe lignende.. Det kan minne om bremseskjold som tar borti, men det er god klaring.
Noen som har opplevd lignende før?
Kan legge til at lyden kom etter at bremseklosser ble byttet.

-S.Johnsen-
11/07/11, 21:46
Når jeg kjører vann , når det regner som værst nå i sommer, kommer det en during og metallisk lyd fra høyre forhjul. Den blir borte hvis jeg stopper og kjører igjen, den forsvinner også hvis jeg kjører ut av hjulsporene som er fulle av vann. Var på bilia og de hadde bilen på bukk, fant ikke noe galt. De hadde aldri hørt om noe lignende.. Det kan minne om bremseskjold som tar borti, men det er god klaring.
Noen som har opplevd lignende før?
Kan legge til at lyden kom etter at bremseklosser ble byttet.

Sikker på at det ikke kommer fra bakenden?
Hadde en slik lyd jeg og, det var bremseskoa som var helt utslitte.

hovree
11/07/11, 22:19
Sikker på at det ikke kommer fra bakenden?
Hadde en slik lyd jeg og, det var bremseskoa som var helt utslitte.

Nei tror ikke det, har akkurat hatt service.

trudlang
12/07/11, 10:29
Hei.

Er dette på en AWD?

Jeg hadde et lignende problem med min, og der viste det seg at det er eksos
som "slår" seg når det blir for bløtt. Den går da borti mellomaksel og kan gi slik lyd
du beskriver.

Det at billia aldri har hørt om noe slik er bare tull. Det finnes en fabrikk fix til dette.
Det er et nytt eksosfeste som lager større avstand mellom eksos /mellomaksel.

Jeg satte på et slikt på min og har aldri hørt denne lyden siden...

Ikke sikkert dette som er problemet på din da, men verd å sjekke kanskje..? :-)

Mvh
Torbjørn

angerman
12/07/11, 11:03
hvis du ikke har den braketten,så monter den. dette er en veldik kjent sak. lyden kommer ved slaps og regn. kan se spor i mellomakselen etter eksosen har gått i. hvilken bilia var det? jobber selv på bilia hamar.

hovree
12/07/11, 13:31
hvis du ikke har den braketten,så monter den. dette er en veldik kjent sak. lyden kommer ved slaps og regn. kan se spor i mellomakselen etter eksosen har gått i. hvilken bilia var det? jobber selv på bilia hamar.

var bilia økern. Er det eksosrøret som begynner å vibrere pga av vannet da?

hovree
12/07/11, 13:33
Hei.

Er dette på en AWD?

Jeg hadde et lignende problem med min, og der viste det seg at det er eksos
som "slår" seg når det blir for bløtt. Den går da borti mellomaksel og kan gi slik lyd
du beskriver.

Det at billia aldri har hørt om noe slik er bare tull. Det finnes en fabrikk fix til dette.
Det er et nytt eksosfeste som lager større avstand mellom eksos /mellomaksel.

Jeg satte på et slikt på min og har aldri hørt denne lyden siden...

Ikke sikkert dette som er problemet på din da, men verd å sjekke kanskje..? :-)

Mvh
Torbjørn

ja er awd får sjekke dette da