PDA

Vis full versjon : 1959 PV med nyere drivlinje/automatgear



Pellemoe
11/07/11, 01:19
Heisan!
Jeg har planer om å kjøpe meg en PV, da helst en 1959 eller eldre (Slipper EU, pluss at jeg er svak for delt frontrute og 50-talls looken på dashbordet). Jeg har lenge hatt lyst på en skikkelig amerikansk Hot Rod med V8 og automat, men sinnsyke priser både på selve bilene og drivstoffet gjør at jeg har forkastet den drømmen. istedet har jeg fått øynene opp for PV'n. Den ligner jo meget på 40-talls US Ford, og koster en brøkdel av Yankee-bilene. Jeg har en rygglidelse som gjør meg ute av stand til å tråkke ned clutchpedalen når det står på som verst, derfor bør jeg ha en bil med automat. Det bringer meg til saken:
Hva anbefaler dere som drivlinje i en PV som skal være en slags helårs-rod (Den skal ikke taksenkes eller modifiseres karosserimessig, her snakker vi kun litt lakk og lakkerte stålfelger med blanke kapsler, muligens fjerning av fanger). Jeg ser flere PV'er med B20, men finner ingen med automat. Er det fordi det ikke lar seg gjøre/er vanskelig, eller fordi Volvo automatkassene er dårlige? Jeg har lett mye på nettet, men finner veldig lite stoff om akkurat dette.

Jan turbo
11/07/11, 08:08
Hallo ja. For å få i en automat så må du splitte opp golvtunnellen og utvide den en del. Det liker biltilsynet dårlig,men send en seriøs søknad så kan det muligens gå. Lykke til.

moe544c
19/07/11, 20:42
Du kan bruke automat kasse fra amazon eller 140, passer rett på b18/b20