PDA

Vis full versjon : 3 skiver på WG-feste = 1,3 bar?



volvo2før
10/07/11, 16:13
B230FK - mitsubishi 13c, med 954 hjerne og steg1 chip fra turbotrimming.no
- 3' JT
- alu cooler

Den ladet 0,6 med en skive på WG-feste. Med 3 skiver ladet den 1,2-1,3

Skal den lade så mye med 3 skiver eller kan det være noe med målingen som ikke stemmer? Ladetrykksmåleren er iorden. Ikke noe bensinkutt eller tenningskutt! Går meget fint!

Måleren i dashen og måleren med tall er koblet sammen.

Kenneth R
10/07/11, 18:32
Får du ikkje seint ladetrykk når du kjører med skiver på actuatoren? Fikk ikkje fullt ladetrykk før 3500 med gamlebilen min. Bilen vil mest sannsynlig gå bedre hvis du holder ladetrykket rett under 1 bar, det er hvertfall min erfaring.

volvo2før
10/07/11, 22:51
Får du ikkje seint ladetrykk når du kjører med skiver på actuatoren? Fikk ikkje fullt ladetrykk før 3500 med gamlebilen min. Bilen vil mest sannsynlig gå bedre hvis du holder ladetrykket rett under 1 bar, det er hvertfall min erfaring.

Ladetrykket kommer ved ca 2500rpm, ikke noe spesielt forskjell fra 0,6 i trykk. Hadde bare turboen tålt ladetrykket skulle jeg kjørt slik. Men jeg har en mistanke om at måleren min viser for mye? vet om flere som får bensinkutt ved 1 bar med viking chip..

Skal prøve med 2 skiver i morgen så får vi se resultatet av det;)

eab
11/07/11, 01:22
kjedlig å få positivt trykk så sent som 2500rpm. Velger man andre metoder (ny actuator eller boostcontroller typ ball&spring) så har man passert 1 bar ved det turtallet hvis man vil.

volvo242
11/07/11, 01:47
skiver bak aktuator er en dårlig løsning, det du i praksis gjør er at du korter inn slaglengden på aktuatoren. hvis du legger imellom for mye så klarer ikke aktuatoren å åpne wg nok for å holde kontroll på trykket, noe som gjør at du får vesentlig høyere trykk.. det gir også tregere spoolup fordi aktuatoren din begynner å åpne alerede ved 0,6 kg som fjæra i aktuatoren er beregnet for.. klart du får noe høyere fjærtrykk ved å shimse litt men det er uansett en dårlig løsning!

det du trenger er en aktuator med høyere fjærtrykk, altså grunntrykk. evnt en aktuator med 2 nippler så du kan kjøre med en boostkontroller.

btw, ikke noe poeng å lade særlig mer en 0,9-1 kg med 13c, får bare sykt høy tempratur på ladelufta.