PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp til å presse inn original bakre bærearmforing 240



Movikong
10/07/11, 11:13
Hei. Jeg bor ikke langt unna Jessheim og har en '86 245 jeg skal bytte bakaksling på. Har kjøpt inn to nye originale foringer til bakre bærearm og trenger hjelp til å presse inn disse.

Er det noen i nærheten som har spesialverktøyet som trengs som kunne hjelpe meg med å få presset inn disse foringene? Alternativt noen som kan låne, leie eller selge meg et slikt verktøy?

Jeg treffes for øvrig på tlf. 45453058 eller epost ulgutten@gmail.com.

Håper på svar.


mvh Movikong

KennethV8
10/07/11, 13:59
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=26001

Movikong
10/07/11, 14:21
Takk for svar!

Jeg synes kr. 2000 for et slikt verktøy er litt mye og tror ikke jeg skal investere i noe slikt nå.

Hadde håpet å slippe å lage dette verktøyet også da jeg ikke vet helt hvor jeg skal skaffe de forskjellige tingene som trengs her i Norge.

Derfor lurer jeg fortsatt på om det er noen i nærområde som kunne hjelpe meg å presse inn disse to foringene. Kan godt komme med bakakslingen på en henger til vedkommende som selvfølgelig får betalt så lenge vi har en klar avtale på hvor mye han/hun skal ha.

Dersom det er lite hensiktsmessig at denne tråden ligger der den gjør er det selvfølgelig bare å flytte den. Beklager i så fall feilposting.


mvh Movikong

KennethV8
11/07/11, 07:21
Selv har jeg brukt slegge og kraftig tvinge og det fungerer. Det var riktignok på en Audi, men prinsippet er det samme. Eneste er at man er nødt til og treffe 100% rett på hele tiden, ellers kan man være uheldig og kile den fast, og da kan man bare gå og legge seg hehe. Håper det ordner seg.

TurboNoob
11/07/11, 09:50
HVis du har mulighet til å ta med deg bærearmen og foringene, kan du dra til et mekanisk verksted og høre om de har en presse f.eks.

gaupe
11/07/11, 10:12
Selv har jeg brukt slegge og kraftig tvinge og det fungerer. Det var riktignok på en Audi, men prinsippet er det samme. Eneste er at man er nødt til og treffe 100% rett på hele tiden, ellers kan man være uheldig og kile den fast, og da kan man bare gå og legge seg hehe. Håper det ordner seg.

Er litt farleg her, sidan du kan ende opp med å skade ørene på bakakslingen. Denne foringa må pressast ut.

gaupe
11/07/11, 10:13
Hei. Jeg bor ikke langt unna Jessheim og har en '86 245 jeg skal bytte bakaksling på. Har kjøpt inn to nye originale foringer til bakre bærearm og trenger hjelp til å presse inn disse.

Er det noen i nærheten som har spesialverktøyet som trengs som kunne hjelpe meg med å få presset inn disse foringene? Alternativt noen som kan låne, leie eller selge meg et slikt verktøy?

Jeg treffes for øvrig på tlf. 45453058 eller epost ulgutten@gmail.com.

Håper på svar.


mvh Movikong

Bilia på Jessheim fiksar vel dette? Aller best med laus bakaksling då.

VolvoR-Sport
11/07/11, 15:45
når jeg monterte poly foringer bak tok jeg 3-4 skiver som var så store at de dekte foringa.
et gjengestag som passer i hullet til foringa, smurte foringa å skrudde det sammen :)

volvo245gl
11/07/11, 18:31
Jeg laget en selv nå nettopp kostet meg 527 kr i rørdeler hos den lokale rørleggeren og 269 kr for gjengestang/ skiver og mutre på biltema. totalt 796.
Laget den på en liten halvtime. Funket perfekt!
Jeg fjernet den gamle, brente ut gummien og monterte hylsen og satte inn poly!

http://www-ese.fnal.gov/People/wilcer/volvo_trailing_arm_bushing_tool.htm

Movikong
14/07/11, 04:17
Takk for alle svar. Fikk det til med noen store piper, en gjengestang og litt tolmodighet.

/M

VolvoR-Sport
14/07/11, 16:35
samma patent som meg høres det ut som ;P