PDA

Vis full versjon : vindusvisker virker ikke ...



runejakobsen
09/07/11, 13:15
hei har en volvo 240 gle 1985, og vindusviskeren har tatt kvelden, når jeg kobler i kontakten til vindusvisker motoren blir den varm, og har prøvd å koble til en annen visdusvisker motor jeg hadde fra en annen 240, men ikke no virker -.- noen som har vært borti noe lignenede?

christoffera
09/07/11, 13:21
Prøv å bytt rele!

Må bytte rele på min også, noen som vet hvor vindushviskerreleet befinner seg?

volvo245gl
09/07/11, 14:11
Releet ligger i "sparkeplaten" på venstre side mellom clutchen og sikringene.
Må ta nett trekket under rattet, så går det en haug ledninger ned under en plate trekk de opp så finner du releet. Det er forøvrig 2-3 releer der. Hvilket du skal ha husker jeg ikke i farten.

On The Ground
09/07/11, 15:05
Det kan hende at selve vindusvisker systemet går tregt. fordi det er glidelager som er brukt der og det kan komme inn vann og dannes korrosjon slik at motoren ikke klarer og dra. Men for og sjekke det så koble fra motoren inne i bilen enten ved og skru av skruen og vippe av metallplaten eller ved og ta bort klipsen. så vipp opp begge vindusviskere fra vinduet og prøv og vri viskerne for hånd, (men vri nederst på viskerarmen). Hvis alt er i orden med systemet så skal man klare og vri dem veldig lett. hvis ikke så er det antagelighvis dannet seg for mye korrosjon på glidelagerne og de på tas ut og repareres eller byttes.
Var i vhert fall det som var feilen på min.

Håper dette hjelper litt :)

runejakobsen
10/07/11, 05:48
takk skal prøve :)

OnkelTom
17/08/11, 14:53
fått no ordning`s på det? :)

runejakobsen
24/08/11, 22:09
prøvde å bytte rele men funka ikke, men har en motor liggenes så skal prøve etter den med det nye releet, og virker den motoren blir det vindusvisker motor bytte og så skal jeg skjekke at vindusviskerene går lett ;)

runejakobsen
03/09/11, 00:15
prøvde rele bytte uten virkning og vindusvisker motoren blir varm uten at jeg gjør noe. trur det lukter kortsluttninghær -.-

runejakobsen
08/09/11, 22:02
noen som har noen flere lure ideer??? vindusviskerene til frontlyktene funker :S

cookiemonster
21/04/12, 20:43
Bump! har samme problemet!