PDA

Vis full versjon : varmeapparat register?



thune
09/07/11, 12:19
noko som har bytte dette før? det er gåent på bilen min.må eg ut med heile dasjbordet eller er det ein lettare måte?
bilen er ein 940 gl

R.G
09/07/11, 12:21
har du varmeapp uten klima(ac) er det bare å skru av sparkeplate under ratt. og se oppved gasspedal der varmeappkran sitter. der er du beggerøra går rett i varmeappregister. skru ut to små skruer med stjernehuer (eller torx) som fester liten plastramme. løsne alle slanger og dra ut register. mulig gasspedal må skrues ut pga plass.

thune
09/07/11, 12:39
var det eg og trudde men vanskeligt og komme til den øverste skrua

R.G
09/07/11, 13:39
ja er litt knot, men det går med litt tålmodighet. vær glad du ikke har ac/klima. da er det en god del mere jobb:p

enursen
04/07/12, 00:16
har du varmeapp uten klima(ac) er det bare å skru av sparkeplate under ratt. og se oppved gasspedal der varmeappkran sitter. der er du beggerøra går rett i varmeappregister. skru ut to små skruer med stjernehuer (eller torx) som fester liten plastramme. løsne alle slanger og dra ut register. mulig gasspedal må skrues ut pga plass.

Ok...
Kan noen bekrefte att det er "så lett" å skifte registeret?
Høres jo veldig overkommelig ut...i forhold til å demontere omtrent hele dashbordet...

MrRamsrud
04/07/12, 14:43
ja, er "greit" å ta ut ved gasspedalen, men den må bort, er dog ganske trangt.. en annen mulighet er å ta ut hele varmeapparatet, da får du rengjort det også:P du må da ut med forsetene også for å kunne fjerne varme-kanalene til gulvet bak, så tar du ut bunnen til varmeapparatet over girkassetunnellen, seff litt mer å gjøre men burde kunne gjøres på en halv dag :)