PDA

Vis full versjon : 3'' JT eksos?



Storførti
09/07/11, 11:20
Vurderer å kjøpe komplett JT Superflow eksos til min 245(med b23a motor).
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1555&Category2ID=1808&Category3=3%22+komplette+JT&List=1&Level=3&ProductID=21420

Hvordan er deres erfaring med denne eksosen? Hvordan er passformen, effektøkningen, lyden osv.

Fordel og ulemper? Verdt pengene?

Marius Skau
10/07/11, 04:49
Villa ikke ha montert 3" på en B230a.. Blir bare masse bråk.

Henter sjeldent noe effekt med større eksos på førgasser/sugemotor da du mister motstand.

Har hørt at passformen på Jt annlegg er så som så, ikke akkurat de beste men ikke de værste, du må påregne litt tilpassing.

Viss du vil ha litt mere lyd men ikke ubehagli mye ville jeg montert en 2.25" eksosannlegg fra Simons. Ev bare byttet ut bakre bakpotte med en annen stuss?

Edit: Du kan også tømme bakerste potta før innmat og sveise på en 3-4" stuss i 90 grader på denne. Blir passe fin lyd men ikke så hinnsides mye :)

Storførti
10/07/11, 11:12
Hva om jeg kjøper bakpotte fra JT og overgang fra biltema. Blir det noe lyd forskjell da? Syntes egentli at lyden er ganske fin orginal i b23a motoren, vil bare fremheve den litt, helst uten å bruke halve lønna :P

Tarell
19/02/12, 09:49
Har kjørt 3" JT flow på alle bilene mine, både turbo og sugemotor.
På en Turbo motor holder det med en potte, sugis bør man virkelig ha 2 potter.

Har ingenting negativt å si om JT Flow sine anlegg.
Men det beste er fortsatt et "Custom" anlegg fra Fetrritta, en kompis av meg har det, det er virkelig ubeskrivelig bra.

gull pilen
19/02/12, 11:31
3 toms eksos har absolutt ingenting for seg på en bil med sugemotor da det vil bråke mye!!
gå heller for 2,5toms da får man fin litt dypere lyd istedenfor skrikingen med 3 toms...

Tarell
19/02/12, 17:15
Hvis du har to store potter, som JT Flow stort sett har på anleggene sine, så er det ikke så gale faktisk ;)
Men sant som du sier, du får en mye klarere tone på eksosen med 2,5" på en sugis.
Kan faktisk tape effekt med 3" på sugemotor, blir for lite såkalt "backpreasure"