PDA

Vis full versjon : oljelekasje, B230FX!



Dagge91
06/03/10, 13:00
motoren har en olje lekasje på høyre side, på den siden med oljefiltere,

olja samler seg litt under olje filtere så da tenkte jeg at det var oljefilteret så bytta det. men til ingen nytte, for det drypper fra filtere enda, det er ikke pakningen på toppen for der er det ikke fuktig. men er ikke sånn at det renner ut, og bruker ikke så mye olje men er irriterenes og vite det er noe feil..

noen som har NOEN ide?

mariusf
06/03/10, 13:54
når sim ringen på kamakslingen i framkant var gåen samlet det seg opp olje runt dynamoen men det såg en kor det kom i fra:P

Dagge91
06/03/10, 14:07
hmm ok skal se om jeg ser noe der men tviler..

Dagge91
06/03/10, 15:27
nei fant ikke no der, noe anna ide?

mariusf
06/03/10, 16:24
løs botnpanne da?? eller olje tempgjiveren som har løsna eller lekker?

jonass
06/03/10, 17:33
olje trykk giver mener du vel?
Er vel ikke oljekjøler adapter på denne som kan lekke da?

mariusf
06/03/10, 17:50
ja olje føleren:P en kompis av meg kom og fikk en med meg da hans lak

Dagge91
07/03/10, 19:46
har ikke noe olje trykk måler=/ men bunn panna er jo undere oljefilteret

mariusf
07/03/10, 20:18
nei men du har oljeføler rett at med oljefilteret va den jeg tengte på:P

GeTReibeAktienGesellschaf
07/03/10, 21:41
Begynn med det letteste, etter trekk toppdekselet.

Ikke sikkert dette er problemet på din men har liggi på snøen og skifta o-ringer pakninger, tettnings skiver på oljekjøler og smøre rør på turboen i helga.

For så å finne ut at ene mutteren på toppdekselet var løs og det resulterte i olje klin fra fremkanten av toppen og bort til torpedo veggen ned til oljefilteret og bak til gearkassa..

Dagge91
08/03/10, 12:59
det der hørtes kjent ut!!!
oljefilteret og ned til girkasse, er det noe moment disse skal stå på eller skal de bare strammes med omhu?

GeTReibeAktienGesellschaf
08/03/10, 14:06
Brukte den minste skralla jeg hadde og dro pyntelig til.
Vil man være litt flink så kan man kryssdra fra midten og ut mot kantene som på toppen, men blir nok tett uten å gjøre det også.

Finner man ut at det var der lekkasjen kommer fra så kan man jo ta lokket å sjekke om pakninga er hel og rengjøre annlegs flatene for olje evt også bytte pakninga.