PDA

Vis full versjon : har en 2004 D5 på feriekoloni:D



mrstfu
08/07/11, 22:13
fatters har tatt seg en ferie, og overlatt bilen til meg for en liten makeover, med polering og slikt. noen tips eller triks til motorvedlikehold, andre justringer eller slikt dere anbefaler sånn i slengen?

morsomt å overraske fatters med en helt ny bil når han kommer tilbake vett:D

Steen
09/07/11, 09:04
En slik PPC chip fra BSR er en fin overraskelse :p

mrstfu
09/07/11, 22:31
Joda, men fatters gir beng i det. Han er så stolt av sine 163hk, uten behov for noe mer:D

Tenkte mer på sånt som på 850 kan rens av gasspjeld og tomgangsmotor gi merkbar forandring på gange, om noen har slike tips til D5, settes det pris på:D

Audun
09/07/11, 23:23
ta en skikkelig innvendig vask! dette gir garantert følelsen av ny bil:D Evt om det er skinnseter ta en rens og polish på disse:p

mrstfu
10/07/11, 13:10
Fullt skinninteriør, men dette er det eneste stedet fatters er nazi på. Forrige gang jeg lånte bilen hadde det kommet en liten kaffeflekk på plasten foran koppholderen, han fikk helt spader og dro frem interiørrens, filler, og pisken for å straffe meg:D

Bilen har gått som taxi, så det er selvfølgelig skader på dørtrekket på høyre bakdør, og merker i dashen etter taksameteret, men ellers er bilen i nydelig stand. Jeg vet hva JEG ville gjort med den, altså en liten PPCboks, eksos og understell, men fatters er ikke interessert i det lenger. For en som har to 1.plass-pokaler fra Volvo Original, er det forbausende lite futt i han. Tilbød meg å justere litt på wastegaten hans (eller undersøke muligheten), så bilen kunne bli ltt friskere, men det kunne jeg ta lang fart og drite pent i.

Ikke noe mekaniske tips å komme med altså? Bilen skal ganske snart på PKK, så om noen har noen typiske feilkilder på disse bilene å tipse om, settes det pris på.

Nye skiver bak, snart nye skiver fremme, nye Nivomater bak, bilen virker veldig fin. Kan nevne en liten vibrering rundt 100kmt, men den ble nesten umerkelig da jeg økte lufttrykket i dekka (2 bar virket litt lite på 60profil på 1800kg bil:D), så det er sikkert bare en liten ubalanse.