PDA

Vis full versjon : Pærevarsel på P.lys??



Holern
07/07/11, 22:56
Tenkte å bytte ut pærene i parklysa mine til LED's, og da er det jo naturlig å spørre om det er pærevarsling på disse pærene, og om man må kjøpe sånne "Canbus" pærer?
Samme spørsmålet gjelder forsåvidt også for tåkelyktene. Tenkte også der å bytte til LED-pærer, for å få litt mere "Xenon-look". Så vidt jeg har funnet ut er det H8 pærer i tåklysene og W5W i Parklysene....???
Mye strul å komme til tåkelyspærene da?

Så vidt som jeg har funnet ut er det bare å dra opp de to festestagene på hovedlyktene og dra dem rett ut...? Har ikke prøvd, men jeg antar det er slik?

Bilen er seff den som er i signaturen min.... '08 V70 D5 Summum.

Stig-Arne
08/07/11, 13:47
Nei. Er ikke pærevarsling på hverken parklys eller tåkelys

Har gjort akkurat det samme på min bil, resultatet ser du på avatar bildet mitt.

Tåkelysene er det bare å vippe av plastdekselet foran lyktene, og skrru ut torx skruene. Veldig enkelt. :)

Holern
08/07/11, 19:18
Supert, takk for tipset :)
Da blir det å skaffe seg noen pærer.

Holern
26/07/11, 23:43
Pærer bestilt, mottatt og montert.....ble ikke så verst, det eneste måtte være at jeg kunne tenkt meg litt skarpere lys i tåkelysene...kjøpte disse (http://haugland.biz/product_info.php?cPath=59&products_id=305) pærene, og disse (http://haugland.biz/product_info.php?cPath=37&products_id=389) i parklysene.

Stig-Arne
27/07/11, 15:32
Fint om du hadde lagt ut bilder :)

Har disse pærene i tåkelysene: http://www.dealextreme.com/p/h8-6w-190-lumen-18x5050-smd-led-car-white-light-bulb-dc-12v-37114

Holern
04/08/11, 20:06
Fint om du hadde lagt ut bilder :)

Har disse pærene i tåkelysene: http://www.dealextreme.com/p/h8-6w-190-lumen-18x5050-smd-led-car-white-light-bulb-dc-12v-37114

Ligner bra på de jeg kjøpte...
Skal se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert....

Cap.
04/08/11, 22:05
Det er utvilsomt tøffere å kjøre med parklys/tåkelys enn vanlige kjørelys. Kommer til å montere tilsvarende dere nevner her i tråden, men... hver gang jeg kjører med dette glemmer jeg å slå av lysene. Siden det ikke er noen alarm tapper jeg batteriet, hvordan løser dere dette? Kan vel ikke bare være meg som er så distrè?

Stig-Arne
04/08/11, 22:09
Av en eller annen grunn klarer jeg å huske det 8 av 10 ganger, og det er rett å slett pga. jeg setter på håndbrekket hver gang jeg stopper bilen :) Og da går hendene automatisk opp å slår av lysene :p

Holern
05/08/11, 01:08
Det er utvilsomt tøffere å kjøre med parklys/tåkelys enn vanlige kjørelys. Kommer til å montere tilsvarende dere nevner her i tråden, men... hver gang jeg kjører med dette glemmer jeg å slå av lysene. Siden det ikke er noen alarm tapper jeg batteriet, hvordan løser dere dette? Kan vel ikke bare være meg som er så distrè?

Jeg må jo ærlig innrømme at jeg ble litt forundret over at Volvo ikke har varsel om at lysene er tente når du forlater bilen....vi lever tross alt i 2011, og Volvo har vel alltid hatt dette (så vidt jeg kan huske).
Spesielt nå når det er så mye utstyr i bilene, som krever stabil strømforsyning, burde det være en selvfølge at du blir varslet om at lysene er på.
Spørs om det etterhvert blir montert en Ctek (eller lignende) lader for å sørge for å ha toppladet batteri til en hver tid. Spesielt viktig i vinterhalvåret med mye start/stopp og en del bruk av p.varmer.

Stig-Arne
05/08/11, 08:52
Jeg må jo ærlig innrømme at jeg ble litt forundret over at Volvo ikke har varsel om at lysene er tente når du forlater bilen....vi lever tross alt i 2011, og Volvo har vel alltid hatt dette (så vidt jeg kan huske).
Spesielt nå når det er så mye utstyr i bilene, som krever stabil strømforsyning, burde det være en selvfølge at du blir varslet om at lysene er på.
Spørs om det etterhvert blir montert en Ctek (eller lignende) lader for å sørge for å ha toppladet batteri til en hver tid. Spesielt viktig i vinterhalvåret med mye start/stopp og en del bruk av p.varmer.

Klarer meg egentlig fint uten, er jo uansett bare diode lys på bilen, så den kan stå i flere døgn med parklysene på uten at batteriet tar kvelden.
Er bare glad for mindre hyling og gnelling ifra bilen.
Husker jeg lånte en Toyota Prius på ferien iår, der snakker man om ett vannvidd av hyling, uansett hva man foretok seg så hylte det, om man satte den i revers (ja faktisk, med en gang man satte den i revers begynte det å pipe, var ikke ryggevarslingen, bare varsel om at den sto i revers), om man åpnet døren hylte det, selv om ikke lysene var på.

Så ja takk til mere minimalistisk bil og mindre hylelyder :)

CTEK er ikke dumt. Monterte meg en comfort indikator som blir liggende nedenfor venstre pusser. Så lett å plugge i CTEK laderen om det skulle bli behov.