PDA

Vis full versjon : gir/girkasse volvo 240gle 1988



eitchpee
07/07/11, 18:34
Jeg var ute og kjørte i går, og etter en litt kraftig brems så ville ikke girene mer. uten å holde inn clutchen så går girspaken alle veiene, den er altså helt løs. Måtte ha bilen i gang med clutchen inne for å bli tauet hjem, så antar at den har låst seg i gir. Lurer på om girkassen er helt løs eller hva d kan være. Jeg kan veldig lite om bil og lurer på om noen vet noe om dette, og evt priser på reparasjoner? setter veldig stor pris på svar! På forhånd takk.
ps. Det har aldri vært noe problemer med bilen før, bortsett fra at clutchen ble yttet for under ett år siden. på forrige EU kontroll var de sågar forbauset over hvor bra stand bilen var i.

-S.Johnsen-
07/07/11, 22:54
Jeg var ute og kjørte i går, og etter en litt kraftig brems så ville ikke girene mer. uten å holde inn clutchen så går girspaken alle veiene, den er altså helt løs. Måtte ha bilen i gang med clutchen inne for å bli tauet hjem, så antar at den har låst seg i gir. Lurer på om girkassen er helt løs eller hva d kan være. Jeg kan veldig lite om bil og lurer på om noen vet noe om dette, og evt priser på reparasjoner? setter veldig stor pris på svar! På forhånd takk.
ps. Det har aldri vært noe problemer med bilen før, bortsett fra at clutchen ble yttet for under ett år siden. på forrige EU kontroll var de sågar forbauset over hvor bra stand bilen var i.

Er ikke bare girspaken som har løsnet/knekt nede i festet på spakstellet?

eitchpee
07/07/11, 23:35
Takker for svar, og håper på det. Det kan vel ikke være så dyrt og få fikset?

-S.Johnsen-
07/07/11, 23:58
Takker for svar, og håper på det. Det kan vel ikke være så dyrt og få fikset?

neida, hiv den opp på en bukk å se om det er det som er feilen. ;)

Kan sikkert sveises hvis du kommer til der;)

christoffera
08/07/11, 11:47
Ja eller bare bytte hele spakestellet. Lett og få tak i og enkelt å montere!
Er ikke mangelvare så dette får du billig om ikke gratis!