PDA

Vis full versjon : maks senk 93 mod 850 gle?



mrstfu
06/03/10, 01:58
nå har bilen vært som ei balje i grov sjø lenge nok, går for et demper og fjærbytte. fant et fint sett rett over grensa, med 60/40 senk. viktigste er å få stiva den opp, men ettersom bilen min har synki sammen på fjærene, må jeg innrømme at jeg liker profilen og høyden på min bedre enn bestefar sin, med original høyde. defor er jeg ute etter senk.

spørsmålet er som følger:

er det regler på hvor mye den kan senkes? altså et konkret nivå jeg ikke har lov til å overskride? veit at den ikke skal gå utover forutsatt bruk, men det er jo nesten opp til hver enkelt hva det er.

setter medfølger TÜVpapirer, lagd av FK og ser nydelig ut. lov å sette på?

TeamBørnOut
06/03/10, 08:52
Kjøp et slik sett. + nye krenghemmere. da slipper du båtfølsen

mrstfu
06/03/10, 13:09
så 60/40 senk er lovlig? det er det viktigste her, gidder ikke plukke det av hvis jeg først har satt det på.

Øyvind G
06/03/10, 13:30
Du kan fint senke 85mm, med tuv.

http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvodelar-styling/850/vaghallning-bromsar-4/coilovers-till-volvo-850-s70.html

mrstfu
06/03/10, 18:16
takk for svar, fant et FK sett på Hova.com. blir vel det, bare jeg ikke får no trøbbel med BT. da skal det vel godkjennes/vises på BT før en evt EU-kontroll, ikke sant?

Hva består egentlig BT-godkjenningen av? bare fremlegging av dokumenter i forhold til bilen, eller kontrolleres høyde og funksjon? noen som vet noe om evt kostnad?