PDA

Vis full versjon : Getrag 265 overhaling



Evolve_88
07/07/11, 15:32
Har en jævlig ulyd i kassa som høres ut som ett lager som har gått på. Virker som det kan være lagret på inngående akslel som har gått. Kakler og står i på tomgang, helt til jeg trår inn clutchen da blir det stille. Kassa har blitt kjørt uten trøste lager inn på veiva av tidligere eier. Oppdaga det ved motor bytte.
Så er det noe som vet om noen sider med overhalingsdeler og en guide til en Getrag 265 kasse så si fra :)

R.G
07/07/11, 15:36
utløser lager som skrangle med?

Evolve_88
07/07/11, 15:52
utløser lager som skrangle med?

Nei, det hadde gitt en ulelyd i forhold. her høres det ut som råde bank :P

GMV
08/07/11, 14:29
Kjent fenomen.... Nesten samtlige kasser jeg har vært borti har vært sånn. Men kassa kan vare veldig lenge fordi.

Evolve_88
08/07/11, 17:05
Ja ok. Vært litt kakling i den før. Men nå er det ille. Girte ned i 2.gir fra 3.gir i 25-30km/t så kom lyden. Men den er ikke vond å få i gir eller noe merkbart slik. Så mulig den holder litt til :P

turb00le
08/07/11, 21:32
Lagrene er såpass dyre at det ikke er lønnsomt å bytte. Bare udda lager i hele kassa, noen er rullelagre andre er såkalte 3 punkts kontaktkulelager.

regeli
09/07/11, 22:03
Jeg har ZF kasse og det skranglet som bare det :(

Jeg manglet da den dingsen som skulle holde vippearmen på plass slik at den ikke skranglet pga. vibrasjon. Delen kostet 45kr og fungerte som bare det.

Har du montert denne holderen til vippearm?

Jeg har og blandet Dexron II (ATF) og girolje 50/50 i kassa og. Litt mindre lyd med en gang :)

Evolve_88
12/07/11, 23:51
Jeg har ZF kasse og det skranglet som bare det :(

Jeg manglet da den dingsen som skulle holde vippearmen på plass slik at den ikke skranglet pga. vibrasjon. Delen kostet 45kr og fungerte som bare det.

Har du montert denne holderen til vippearm?

Jeg har og blandet Dexron II (ATF) og girolje 50/50 i kassa og. Litt mindre lyd med en gang :)

henger ikke helt med her.. Hva slags vippearm?? bilder av den eller noe??

R.G
12/07/11, 23:52
vippearm: sikkert clutcharma

Evolve_88
12/07/11, 23:53
Fant noe tilfeldig på Ebay her.. Noen son vet det kittet her passer?? http://viewitem.eim.ebay.no/mini-stick-shift-GETRAG-rebuild-kit-after-june-2004/250845655748/item

Evolve_88
12/07/11, 23:54
vippearm: sikkert clutcharma

men holder til den?? Forslag Raymond??

Ola Moen
13/07/11, 00:01
Har en jævlig ulyd i kassa som høres ut som ett lager som har gått på. Virker som det kan være lagret på inngående akslel som har gått. Kakler og står i på tomgang, helt til jeg trår inn clutchen da blir det stille. Kassa har blitt kjørt uten trøste lager inn på veiva av tidligere eier. Oppdaga det ved motor bytte.
Så er det noe som vet om noen sider med overhalingsdeler og en guide til en Getrag 265 kasse så si fra :)
265 Getrag og M51 er kanskje ikke like?? Har ikke så god greie på de desverre, men har iallefall den orginale "Grønneboka"/Verkstedhåndboka på M50 og M51 kassene. merker at de ikke var veldig utbredt på det verkstedet jeg overtok alle verkstedhåndbøkene fra, for den blekka er fra 82', og ser knapt nok ut til å ha vært åpnet. :)

R.G
13/07/11, 00:02
men holder til den?? Forslag Raymond??

nei ingen forslag, den skal vel bare ligge på vippe punkt som normale armer ellers.. på kule eller hengsla.



enkelt å finne ut om er arma, for når det banker på tomgang så får man legg seg under bilen å holde på arma, eller dra i den så den legger ann litt mere press på utløserøager så kjenner man om det er arm som gjør lyder.

men arma gjør ikke noe rakling i seg sjøl igrunn når man tenker etter.. er nok utløserlager eller lager på inngående aksel..

skru ut pluggen å se om det er en altfor grov grøt på den;)


edit: 265 og m51 ikke samme nei, tror jeg..